جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
احتمال بارندگی در استان بوشهر/ خلیج فارس متلاطم می‌شود
بوشهر- مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی خبر داد و گفت: خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد تا اواخر هفته وضعیت جوی و دریایی استان در اغلب ساعات به نسبت آرام است.

وی اضافه کرد: در این مدت غبار محلی، در برخی از ساعات وزش ملایم باد و طی صبحگاه نیز در برخی از نقاط مه رقیق از پدیدهای غالب در سطح استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: امروز در ساعاتی از بعد از ظهر تا اوایل شب در نواحی شرقی و ارتفاعات استان افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی دور از انتظار نیست.

وی افزود: از اواخر وقت جمعه تا اواسط هفته آینده نیز با افزایش سرعت وزش باد شمال غربی، خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پور با اشاره به صدور هشدار دریایی سطح زرد (آگاهی و اقدام در صورت نیاز) گفت: سواحل و فراساحل استان بوشهر با تمرکز بر سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان بوشهر تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

اختلال در ترددها و فعالیت دریایی

وی با اشاره به افزایش ارتفاع موج خلیج فارس و اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی افزود: توصیهمی‌شود که از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در سواحل استان بوشهر خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در ساعاتی از بعدازظهر در مناطق مرتفع استان افزایش ابر و احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی گاهی جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

کد خبر 50799
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار