پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
بیست و سومین کنگره ملی دانشجویان علوم پزشکی آغاز به کار کرد
اردبیل- بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور امروز در اردبیل آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این کنگره که به مدت ۴ روز در اردبیل برگزار خواهد شد، دانشجویان در کارگاه‌های پژوهشی و کارگاه‌های فناورانه آخرین یافته‌های علمی، پزشکی خود را به اشتراک خواهند گذاشت.

مسئول اجرایی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این کنگره که از امروز در اردبیل آغاز شد شامل کارگاه‌های طراحی و مطالعات کارآزمایی بالینی، سیستماتیک ویویو، متاآنالیز یک و ۲ و بیوانفورماتیک است.

الهام صفرزاده تصریح کرد: در کارگاه‌های فناورانه نیز ایده‌پردازی تا اجرا توسط دکتر عطاالله پورعباسی، کارگاه شرکت‌های دانش‌بنیان توسط دکتر حسام زند حسابی و کارگاه آشنایی با مبانی حقوق مالکیت فکری و اختراع توسط دکتر اعظم شکاری مباحث علمی ارائه خواهد شد.

وی محورهای این کنگره را یادآور شد و گفت: در بخش ویژه کرونا، واکسیناسیون و چالش‌های پساکرونا، کارآفرینی و نوآوری‌های دانش‌بنیان، جوانی جمعیت، باروری و ناباروری و تحقیقات بی‌رشته‌ای است.

مسئول اجرایی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور افزود: رشد و توسعه علمی کشور در گرو تلاش‌های شبانه‌روزی پژوهشگران این عرصه است که به منظور ارج نهادن به مسئله پژوهش در بین دانشجویان علوم پزشکی، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم به برگزاری کنگره ملی سالیانه پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کرده است.

صفرزاده با اشاره به اینکه تاکنون این کنگره ۲۳ دوره به صورت داخلی و هشت دوره به صورت بین‌المللی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: امسال نیز در ادامه مسیر برگزاری سالانه کنگره، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل میزبان بیست و سومین دوره کنگره ملی سالانه و نهمین کنگره بین‌المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی در پنج الی هشت مهرماه ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار پنل‌های سخنرانی و پوستر، کارگاه‌های توانمندسازی پژوهشی و فناورانه و همچنین دانشجویان اساتید شرکت‌کننده برنامه‌ریزی شده است.

صفرزاده بیان کرد: همزمان با اختتامیه این کنگره شاهد برگزاری اولین جشنواره ملی پژوهش و فناوری دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز خواهیم بود که با حضور وزیر بهداشت از منتخبان جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی سایر محورهای کنگره را یادآور شد و ادامه داد: این محورها در ۲۶ رشته علمی مجزا تدارک دیده شده که دانشجویان مقالات خود را در این محورهای مشخص ارسال و در بخش‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

مسئول اجرایی بیست و سومین کنگره ملی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار کرد: ثبت پتنت تجاری‌سازی و ایده‌پردازی در حوزه سلامت، فناوری اطلاعات سلامت و بیوانفورماتیک پزشکی، خون‌شناسی سرطان و روش‌های نوین درمانی، بیماری‌های خود ایمنی و نقص سیستم ایمنی، آسیب‌شناسی ژنتیک و سلول‌های بنیادی، مراقبت‌های بهداشتی در پاندمی‌ها، طراحی و ارزیابی داروها و واکسن، روش‌های نوین تشخیص و درمان، بیماری‌های غیرواگیر، علوم اعصاب و بهداشت روان، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، فیزیوتراپی و علوم توانبخشی، پزشکی شخصی‌سازی شده، بهداشت سالمندی و جمعیت، چالش‌های آموزش مجازی، طب سنتی آب‌درمانی، علوم تغذیه و بهداشت، بهداشت دهان و دندان، تحقیقات نظام سلامت، سلامت و پیشگیری، پژوهش در آموزش، پرستاری و مامایی، اخلاق در پژوهش، توریسم پزشکی، علوم پایه و پزشکی از راه دور سایر محورهای این کنگره است.

کد خبر 50935
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار