جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
مرگ هزاران بیمار سرطانی به خاطر عوارض کووید ۱۹
تحقیقات جدید تأیید می کند که کووید ۱۹ می تواند تهدیدکننده جان برخی از بیماران سرطانی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد بیش از ۱۶۵۰۰ آمریکایی مبتلا به سرطان در طول ۱۰ ماه اول پاندمی به دلیل عوارض ناشی از عفونت کرونا جان خود را از دست دادند.

«ژئوسونگ هان»، نویسنده این مطالعه و مدیر علمی تحقیقات خدمات بهداشتی در انجمن سرطان آمریکا، گفت: «افراد مبتلا به سرطان، به ویژه سرطان‌های خون، که ممکن است دچار نقص ایمنی باشند، و سرطان پروستات، که سن بالاتری دارند، ممکن است در معرض خطر بیشتر عوارض کووید ۱۹ و مرگ باشند.»

نتایج مطالعه نشان داد میزان مرگ و میرهای سرطانی مرتبط با کووید ۱۹ به طور قابل توجهی بیشتر از مرگ‌های سرطانی غیرمرتبط با کووید ۱۹ در افراد مبتلا به سرطان خون، به ترتیب ۲۳.۳ درصد در مقابل ۹.۶ درصد، و سرطان پروستات، ۱۲.۴ درصد در مقابل ۵.۵ درصد بود.

هان توضیح داد: «افرادی که تحت درمان سرطان قرار می‌گیرند، عموماً به دلیل خود سرطان یا درمان آن، سیستم ایمنی ضعیفی دارند. علاوه بر این، افراد مبتلا به سرطان معمولاً مسن‌تر هستند و مبتلا به سایر بیماری‌ها مانند بیماری قلبی، بیماری‌های مزمن ریه و کلیه، دیابت و چاقی که با ابتلاء به کووید ۱۹ شدید مرتبط است هستند.

به گفته هان، «پیام این مطالعه واضح است: افرادی که برای سرطان درمان می‌شوند باید اقدامات احتیاطی را برای کاهش خطر ابتلاء به کووید ۱۹، از جمله واکسیناسیون، اجتناب از حضور در فضاهای داخلی شلوغ و استفاده از ماسک در اماکن عمومی را انجام دهند.»

کد خبر 51153
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار