سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
اهالی فرهنگ و هنر استان بوشهر اغتشاشات اخیر را محکوم کردند
بوشهر- تعدادی از هنرمندان، ادیبان و اهل قلم استان بوشهر در محکومیت حوادث اخیر بیانیه صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان بوشهر، در این بیانیه آمده است: آنچه که در روزهای گذشته در نقاطی از میهن عزیزمان روی داد و آشوب آفرینی‌هایی را موجب شد، نشان داد که عمق تحرکّات مذکور، فراتر از تأسف و تظلم خواهی درگذشت تلخ دختر جوان هم‌میهن‌مان است، این درگذشت بهانه‌ای شد برای رخ دادن جنایاتی که در تاریخ وطن عزیزمان کمتر رخ داده بود.

هتک حرمت قرآن کریم و مساجد و بیرق و نشانه‌های سیدالشهدا (ع)، به آتش کشیدن و بریدن گلوی مأموران نیروی انتظامی و هتک حرمت و کشیدن ناجوانمردانه چادر و روسری از سر دختران و بانوان در این جریانات و توهین‌های تلخ نشان داد که عمق کینه دشمنان از اسلام و نظام اسلامی نه از برای تأسف برای دختران نیک سیرت و بزرگمنش سرزمین ماست که از برای عداوت با توانمندی‌های نظام عزیزمان است.

در این بیانیه آمده است: برنامه‌ریزان این اغتشاش‌ها از هر چه که موفقیت نظام اسلامی است در آتش حقد و حسد می‌سوزند و از آنجایی که از فرهنگ ایثار و مقاومت که عامل پیشران انقلاب اسلامی در این سال‌ها بوده، بغض و کینه‌ای عمیق در دل دارند، به تصاویر و نمادهای شهدای عظیم الشان و به ویژه قهرمان ملی ایران زمین، سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز جسارت‌ها ورزیدند.

نویسندگان این بیانیه تصریح کرده‌اند: بوشهر به عنوان سرزمین مقاومت همانگونه که استعمار بریتانیا را در تهاجم سه‌گانه اش به این دیار، از این سرزمین بیرون کرد و رؤیای تسخیر خاکش را ناکام ساخت، این بار نیز با دل سپردن به فرامین مقام معظم رهبری و وفاداری به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی که یادگار خون شهیدان ایران و بیش از دو هزار و دویست شهید این استان است، اجازه نخواهد داد که دشمن بتواند روایت فریبکارانه‌ای دیگر را از وضعیت امروز سرزمین‌مان به عنوان روایت اصلی به باور برساند.

ما هنرمندان و ادیبان دیار مقاومت و پایداری در استان بوشهر که در طول تاریخ نشان داده‌ایم که با آثار هنری خود، راویت‌گر حماسه‌های پنج قرن مقاومت در برابر استعمار و استکبار بوده‌ایم، خوب درک می‌کنیم که دشمنان از چه کینه دارند و چه در سردارند. هنوز جای گلوله‌های دشمنان بر درب منزل سردار شهید رئیس‌علی دلواری در این دیار باقی است و هنوز صدای فریادهای نادر مهدوی و بیژن گرد در خلیج فارس بر سر آمریکایی‌ها به گوش می‌رسد.
این پیشینه به ما یادآور است که دشمن برای اجرای نقشه‌های شوم خویش برای چندپارگی و تضعیف میهن عزیزمان کوتاه نخواهد آمد.

از همه نهادهای انتظامی، امنیتی و بسیج مردمی که با سپر کردن جان خویش، هوشمندانه و شبانه روزی، برای نقش بر آب کردن نقشه‌های شوم معاندین این سرزمین در تلاش هستند، تقدیر کرده و به مسئولین و مدیران محترم هم یادآور می‌شویم که همانگونه که در گام دوم انقلاب تاکید شده است، با تلاش شبانه روزی و برنامه محور و مخلصانه خود راه‌ها را برای امیدوار ساختن دشمن مسدود سازند.
دشمنی که برای نابودی مرزها و ظرفیت‌های عظیم میهن اسلامی این بار در فرایندی پیچیده با تمام قوا در یک جنگ ترکیبی برای رسیدن به اهداف شومش در تلاش و تکاپوی بی وقفه است.

ما ضمن محکوم کردن تبدیل اعتراض‌های منطقی به آشوب و اغتشاش آفرینی‌های وحشت آفرین، از همه آحاد و اقشار هوشیار جامعه عزیزمان دعوت می‌کنیم تا در فضایی مسالمت‌آمیز همراه با آرامش و اخلاق گرایی با یکدیگر سخن بگویند و متناسب با شخصیت والای فرهنگ ایرانیان مسلمان تمدن آفرین، به دور از هر گونه تحرکاتی که مورد سو استفاده دشمنان این آب و خاک قرار گیرد در پی رفع موانع و مشکلات و بن بست‌ها بکوشند.

ما هنرمندان و اهالی قلم استان بوشهر با اتکا به فرهنگ، هنر و تاریخ درخشان این منطقه از میهن اسلامی مان، تلاش دوچندان خواهیم کرد که با خلق آثار هنری، ادبی و فرهنگی در زمانه‌ای که دشمنان با غبارآفرینی و تردید افکنی در پی سستی در پیشرفت و حرکت روبه جلوی انقلاب اسلامی هستند، صلابت و حقانیت و امیدواری به آینده ایران سربلند را ترسیم کنیم.

در پایان این بیانیه تصریح شده است: حفظ جمهوری اسلامی که حاصل مجاهدت و ازخودگذشتگی اقشار گوناگون مردم، اندیشمندان و هنرمندان این کهن‌سرزمین است را بر خود واجب می‌دانیم و تا پای جان این درخت تناور و مبارک را پاس می‌داریم. یقین داریم که مثل همیشه بدخواهانی که خواب پریشان تجزیه این کهن‌بوم و بر را در سر می‌پرورانند، با پاسخ محکم غیورمردان و شیرزنان این سرزمین روبه‌رو خواهند شد.

کد خبر 51468
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار