جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
عقب‌ماندگی پرداخت تسهیلات فرزندآوری در بوشهر جبران می‌شود
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: عقب‌ماندگی در پرداخت تسهیلات به حوزه ازدواج و فرزندآوری که برخی بانک‌های استان بوشهر داشته‌اند باید جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده عصر پنج شنبه در نشست ستاد جوانی جمعیت و ثبت وقایع حیاتی با محکوم کردن جنایات دشمنان و تسلیت شهادت زائران در عملیات تروریستی شاه چراغ شیراز اظهار داشت: دشمنان که در ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ایجاد آشوب علیه نظام اسلامی خود را شکست خورده می‌بینند دست به اقدامات تروریستی می‌زنند تا از این طریق جامعه را ملتهب کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه متبلور است افزود: بدون شک پاسخ اینگونه عملیات تروریستی به دشمنان داده می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به تسهیلات بانکی در موضوع ازدواج و فرزندآوری تصریح کرد: عقب‌ماندگی در پرداخت تسهیلات به حوزه ازدواج و فرزند آوری که برخی بانک‌های استان بوشهر داشته‌اند باید جبران شود.

محمدی‌زاده با اشاره به تقدیر از بانک‌هایی که در این زمینه که خوب عمل کرده‌اند افزود: بانک‌ها که در پرداخت تسهیلات در ۲ بخش یاد شده ضعیف عمل کرده‌اند باید در فرصت باقیمانده تا پایان سال جاری این عقب‌ماندگی را جبران کنند.

وی خدمات در حوزه واگذاری زمین و مسکن سازمانی به جوانان بر اساس قانون را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس آمار ثبت و احوال استان بوشهر باید مشکل واگذاری زمین و مسکن به جامعه هدف برطرف شود.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جمعیت شهرستان‌ها، بیان کرد: شهرستان‌ها که قرارگاه جمعیتی آنان دچار عقب‌ماندگی است خودشان را بروز کنند و جلسات تشکیل دهند و بر روی عوامل اصلی جمعیت از جمله ازدواج، فرزندآوری و پیشگیری از طلاق توجه ویژه کنند.

محمدی‌زاده با اشاره به نقش شهرداران در عرصه فرهنگ‌سازی قرارگاه جمعیت گفت: اقدامات لازم در خصوص جمعیت توسط دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت مستمر ارائه شود.

وی با تأکید بر توجه به مشکلات درمان ناباروری و نقش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دانشگاه علوم پزشکی در درمان ناباروری و بیماری خاص، خدمات درمانی، بهداشتی و بیشتر تلاش کند و کاهش هزینه سونوگرافی زنان باردار را به‌عنوان یکی از اولویت‌ها قرار دهند.

استاندار بوشهر تأمین پزشکان متخصص شهرستان‌های استان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید پزشک بیهوشی بیمارستان بندر دیر برای فعال شدن بخش زایمان تأمین شود.

کد خبر 51841
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار