جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مراسم ۱۳ آبان در شهرستان دیر باشکوه‌تر از همیشه برگزار شود
بوشهر- امام جمعه دیر گفت: با توجه به جنایات گذشته آمریکا و نقش آفرینی در توطئه های مختلف علیه کشورمان، امسال روز ۱۳ آبان را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی صبح دوشنبه در نشست برنامه ریزی بزرگداشت ۱۳ آبان ماه با گرامیداشت یاد شهدای دانش آموز اظهار داشت: نقش دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و زمینه‌های مختلف تعیین کننده بوده است.

امام جمعه دیر با اشاره به سه رویداد مهم در ۱۳ آبان، افزود: هم تبعید امام (ره)، هم سالروز کشتار دانش آموزان و هم تسخیر لانه جاسوسی به نحوی مرتبط با استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار است.

وی بیان کرد: امروز متأسفانه نسل جوان ما با گذشته آشنا نیست و تاریخ گذشته قبل از انقلاب را نمی‌داند و تحت تأثیر دروغ پردازی شبکه‌های ماهواره‌ای قرار می‌گیرد.

حسینی با تاکید بر لزوم مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: توطئه‌ها و دسیسه‌های آمریکا قبل از انقلاب بوده و بعد از انقلاب تا امروز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به جنگ نرم شناختی و ادراکی دشمن، گفت: در دو سالی که آموزش دانش آموزان مجازی شد، افکار و رفتار و شخصیت آنها بر اساس چیزی که بر فضای مجازی بود شکل گرفته و طبیعی است تحت تأثیر دشمن قرار می‌گیرند.

امام جمعه دیر با تاکید بر مسلح شدن به سلاح بصیرت و تجزیه و تحلیل مسائل افزود: علاوه بر ضربه سختی که به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی بر پیکره آمریکا و جهان استکبار وارد شد، در سطح جهان نیز انقلاب اسلامی دیگران را به ایستادگی در مقابل آمریکا تشویق کرد و تسخیر لانه جاسوسی هم ابهت و اقتدار آمریکا را در هم شکست و با وجود هزینه‌های هنگفت آمریکا در منطقه به اهداف شوم خود نرسیدند و به همین خاطر عصبانی هستند.

وی ادامه داد: ما هم خود دشمن شناس باشیم و هم با جهاد تبیین دشمن را به نسل جوان بشناسانیم و شیوه دشمنی آنها را بازگو کنیم.

حسینی بیان کرد: با توجه به جنایات گذشته آمریکا و نقش آفرینی آنها در تبعید امام (ره)، شهادت دانش آموزان، تحمیل جنگ تحمیلی، تحریم و فشارهای اقتصادی و این روزها هم حمایت از اغتشاشات در کشور باید امسال روز ۱۳ آبان را باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار کنیم.

وی با اشاره به سکوت دشمنان در برابر حمله تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) ابراز کرد: اگر چهره دشمن را افشا کنیم و با زبان درستی به دانش آموزان منتقل کنیم قطعاً نسل جوان ما از آنها دنباله روی نخواهد کرد.

جهاد تبیین وظیفه همگانی

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار شهرستان دیر در این نشست گفت: امروز ارزش ایستادن پای انقلاب از هر چیزی بالاتر است چون ایران اسلامی حرم است و اگر این حرم از بین برود دیگر حرم‌ها نیز آسیب می‌بینند.

مصطفی فخرایی افزود: امروز اگر در مقابل آمریکا و سیاست‌هایش کوتاه بیاییم چیزی به عنوان دین و توحید نمی‌ماند.

وی با تاکید بر ایستادن در کنار ولایت عنوان کرد: وظیفه امروز همه ما جهاد تبیین است و نباید از سرزنش‌ها بترسیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان دیر یادآور شد: همواره با روحیه بسیجی، کشور در مقابل حوادث حفظ شده است و امروز نیز نیازمند حضور حماسی همه آحاد جامعه در صحنه هستیم.

کد خبر 51948
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار