شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
شیوع همزمان آنفلوانزا و کرونا در خراسان شمالی
بجنورد - معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شیوع گسترده آنفلوانزا و کرونا در خراسان شمالی شده است.

مریم پورآدینه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت فعلی شیوع بیماری‌های ویروسی در سطح جامعه اظهار داشت: همزمان با آغاز فصل پاییز و کاهش رعایت‌های بهداشتی نسبت به دو سال گذشته، شاهد شیوع گسترده بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلونزا و کرونا هستیم.

وی افزود: گسترش شیوع بیماری کرونا در سطح استان و به ویژه بجنورد همراه با بیماری آنفلوانزا مشاهده می‌شود و می‌بایست برای جلوگیری از این شیوع بیش از اندازه این بیماری‌ها اقدام به رعایت مجدد دستورالعمل‌های بهداشتی را در پیش بگیریم.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش مراجعان مبتلا به بیماران ویروسی به مراکز درمانی خبر داد و گفت: متأسفانه در سطح جامعه ارتباطات گسترده میان خانواده‌ها و افراد مختلف مشاهده می‌شود که در آن پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و این اتفاق شیوع بیماری‌ها مختلف را به همراه داشته است.

وی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز تجمع مانند کلاس‌های درس در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین مراسم‌ها را از جمله توصیه‌های پیشگیری کننده مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: توصیه معلمان به دانش آموزان در راستای استفاده از ماسک باید انجام شود تا شاهد کاهش سرعت شیوع این بیماری‌های ویروسی باشیم.

پورآدینه همچنین در ادامه افراد دارای علائم بیماری ویروسی را مورد خطاب خود قرار داد و گفت: این بیماران و افراد بهتر است تا همزمان با بروز علائم بیماری اقدام به قرنطینه خانگی کرده و طی چند روز ارتباطات خود با سطح جامعه را کاهش دهند.

وی استفاده بیش از اندازه داروها همچون آنتی‌بیوتیک‌ها را عاملی در راستای ضعف بدنی بیماران دانست و تاکید کرد: بیماران خاص برای دریافت دستورات دارویی به پزشک خود مراجعه کنند و سایر افراد نیز نسبت به خوددرمانی اکیداً خودداری کنند.

کد خبر 51974
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار