شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
دانش‌آموزان دارای علائم آنفلوانزا را به مدرسه نفرستید
بوشهر- رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: والدین با مشاهده علائم آنفلوانزا از فرستادن فرزند خود به مدارس خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حبیبی نیا ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه اصلی والدین حفظ سلامت کودکان و نوجوانان است ولی همگام با آن‌ها مراقبین سلامت مرکز بهداشت و همچنین مربیان بهداشت آموزش‌وپرورش در مدارس در این مهم سهیم هستند.

وی اضافه داشت: سلامت دانش‌آموزان به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی هر جامعه حائز اهمیت فراوان است لذا باید با آغاز سال تحصیلی، مراقبین سلامت در شهرها و بهورزان در روستاها با همکاری مربیان بهداشت آموزش‌وپرورش در مدارس سطح شهرستان با همکاری و هم‌افزایی برنامه‌های مشترک بهداشتی در مدارس را به مرحله اجرا بگذارند.

حبیبی نیا بیان کرد: با شروع فصل سرما و بازگشایی مدارس به بیماری‌های ویروسی به‌خصوص سرماخوردگی و آنفلوانزا افزایش پیدا کرده است و شایع‌ترین علائم آنفلوانزا شکم‌درد، درد عضلانی، تب، سرفه شدید، آبریزش بینی، اسهال و… است.

وی خاطرنشان کرد: والدین با مشاهده علائم یاد شده از فرستادن فرزند خود به مدارس خودداری کنند و یا اینکه در ابتدای صبح چنانچه معلمین علائم یادشده را در دانش‌آموزی دیدند با هماهنگی مربی بهداشت و مدیر مدرسه به والدین اطلاع دهند تا دانش‌آموز به منزل برگردانند و تحت درمان خانگی با مایعات و استراحت مطلق قرار گیرد و در صورت عدم بهبودی به نزدیک‌ترین مرکز درمانی مراجعه شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: متأسفانه در تعدادی از مدارس میزان استفاده از ماسک کاهش یافته و عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی باعث شده که تعداد موارد سرپایی آنفلوانزا در میان دانش‌آموزان رو به افزایش باشد لذا نظارت بر بهداشت محیط مدارس را در این حوزه تشدید کرده‌ایم.

کد خبر 51981
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار