پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
شیوع دوباره کرونا در اردبیل
اردبیل- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با شیوع دوباره کرونا، دو شهرستان سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند.

علی محمدیان اردی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در رابطه با وضعیت کرونایی استان اردبیل اظهار کرد: براساس آمار بهداشت و درمان با شیوع دوباره کرونا در سطح استان، دو شهرستان سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه: نگرانی از بابت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تدریجی موارد ابتلاء به بیماری وجود دارد، خاطر نشان کرد: همچنان شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال، کوثر، نیر، گرمی و نمین نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتماً جهت تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

محمدیان اردی همچنین به شیوع آنفلوانزا در اردبیل اشاره کرد و گفت: مراجعه روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل در یک هفته اخیر یک هشدار جدی و خطرناکی است که اکثر این مراجعان کودکان هستند و در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کنار این موارد، ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

کد خبر 52139
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار