سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
رفع مشکل پسماند بوشهر نیازمند ۷۰ میلیارد تومان/تولید برق از زباله
بوشهر- رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: برای رفع کامل مشکل سایت پسماند بوشهر ۷۰ میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نیک روش صبح یکشنبه در نشست اعضای شورای شهر با فرماندار بوشهر اظهار داشت: در شهرهای سمنان با اجرای طرحی، از زباله شهری برای تولید برق استفاده می‌شود که در شورای بوشهر مطالعات اولیه این طرح انجام شده و پیش بینی می‌شود اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان نیاز باشد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح، از زباله‌ها برق تولید خواهد شد و از طرفی مشکل زباله و سایت آن نیز رفع می‌شود.

نیک روش ابراز امیدواری کرد از اعتبارات وزارت کشور که برای ساماندهی سایت‌های دفع پسماند اختصاص می‌یابد به مرکز استان بوشهر نیز کمک شود تا این مشکل برای همیشه رفع شود.

وضعیت نامناسب روشنایی شهر

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر همچنین به وضعیت نامناسب روشنایی این شهر اشاره کرد و افزود: شهروندان بوشهری از وضعیت نامناسب روشنایی شهر گلایه مند هستند.

نیک روش جابجایی تیرهای برق در مسیر گذرها را مطالبه جدی شهروندان بوشهری دانست و گفت: تاکنون مذاکرات خوبی با مدیر برق بوشهر صورت گرفته است که از فرماندار محترم درخواست داریم برای تسریع در کار موضوع را پیگیری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در مورد بازار ماهی فروشان نیز گفت: این بازار علاوه بر عرضه آبزیان از جذابیت‌های توریستی شهر بوشهر نیز محسوب می‌شود.

ایجاد بازاری مدرن برای عرضه ماهی

نیک روش با بیان اینکه ایجاد بازاری مدرن برای عرضه ماهی در دستور کار است، گفت: در حال حاضر مذاکرات اولیه با اتاق اصناف بوشهر صورت گرفته است که امیدواریم همه دستگاه‌های متولی در این زمینه با شهرداری همکاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود ترافیک در مرکز شهر و همچنین خیابان امام خمینی (ره) بوشهر، اظهار داشت: سنگینی ترافیک در این مسیرها مشکلات زیادی برای شهروندان بوشهری ایجاد کرده است.

تعیین تکلیف زمین نیروگاه اتمی

وی خواستار تعیین تکلیف زمین نیروگاه اتمی در خیابان امام خمینی (ره) شد و از آمادگی شورا برای تعامل با نیروگاه اتمی برای خرید یا واگذاری زمین در دیگر نقاط شهر و تحویل آن به نیروگاه خبر داد.

نیک روش همچنین از یک طرفه کردن خیابان‌های عاشوری و امام خمینی (ره) و ایجاد لاین خاص جهت تردد وسایل نقلیه عمومی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح می‌توان شاهد رفع بخشی از معضلات ترافیکی شهر بوشهر بود که در صورت اخذ مجوز از شورای ترافیک آماده همکاری و تخصیص اعتبار برای آن هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر به انتقاد از وضعیت مغازه‌های ابتدای خیابان طالقانی، محل خانه تلاش سابق پرداخت و ابراز داشت: این مغازه‌ها که بدون مجوز ایجاد شده اند سیما و منظر ورودی شهر را بسیار نازیبا کرده اند که درخواست داریم وضعیت آن‌ها هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

کد خبر 52157
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار