پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کمبود فضاهای فیزیکی با کاربری آموزشی در استان بوشهر
بوشهر- رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کمبود فضاهای فیزیکی با کاربری آموزشی از مهمترین چالش‌ها در استان بوشهر است.

محمدمهدی ملاکی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت ۵۹۶ مرکز غیردولتی در استان بوشهر اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری ۴۲ هزار و ۵۷ دانش‌آموز در ۵۲۷ مدرسه غیردولتی استان مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه اجرای سند راهبردی مدارس غیردولتی اولویت این اداره است، افزود: در سال جاری تاکنون ۱۴۲ مجوز تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی در استان صادر شده است در حالی که در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به ترتیب ۱۱۸، ۹۹ و ۱۳۸ مجوز صادر شده بود.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به میانگین کشوری ۱۲.۹ نفری در پوشش دانش‌آموزی در مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: این شاخص برای استان، ۱۶ نفر است که موفقیت دیگری برای استان بوشهر در اجرای سند راهبردی است.

ملاکی خاطرنشان کرد: تا کنون در سال جاری بیش از ۳۶ هزار و ۴۵۶ نفر ساعت دوره آموزشی توانمندسازی برای همکاران در مدارس غیردولتی برگزار شده است.

وی بازدید و رصد مستمر از فعالیت‌های مدارس و مراکز غیردولتی را از دیگر اولویت‌های این اداره برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری تا کنون ۸۹۵ بازدید از مدارس غیردولتی و هزار و ۱۱۶ بازدید از مراکز غیردولتی توسط کارشناسان استان و شهرستان‌ها و مناطق انجام شده است در حالی در سال گذشته به ترتیب ۸۴۶ و هزار و ۱۱۰ بازدید انجام شده بود.

ملاکی یادآور شد: کمبود فضاهای فیزیکی با کاربری آموزشی در استان و عدم پرداخت تسهیلات مناسب برای احداث مدارس و مراکز غیردولتی مهمترین چالش‌های حوزه آموزش غیردولتی است.

کد خبر 52218
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار