پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
تولید عسل در استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
بوشهر- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تولید عسل در استان بوشهر ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

افشین قطبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت حدود ۲ هزار زنبور دار بومی و مهاجر در استان بوشهر اظهار داشت: تولید عسل کنار از شهریورماه در استان بوشهر آغاز شده و برداشت نیز طی روزهای اخیر شروع شده است.

وی با اشاره به تراکم زنبورداران در مناطق کنار خیز استان بوشهر خاطرنشان کرد: برداشت عسل کُنار از حدود ۴۱۴ کندو شامل ۱۱۴ کندوی بومی و ۳۰۰ کندوی مهاجر در این استان آغاز شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اهمیت عسل کنار از نظر عطر، طعم و خواص دارویی افزود: عسل کُنار داری مرغوبیت، بازارپسندی و ارزش اقتصادی بالایی است.

وی استان بوشهر را قطب تولید عسل کنار کشور خواند و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲ هزار تن عسل کنار در استان بوشهر تولید شود که میزان تولید ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.

کُنار یا سِدر با نام علمی Ziziphus spina-christi نام یک گونه از سرده کنار درخت یا درختچهٔ همیشه‌سبز یا خزان‌کننده به ارتفاع سه تا هشت متر است.

درختان خودروی کنار در مناطق گرمسیری و سواحل جنوبی ایران و عمدتاً در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس، لارستان، بوشهر و خوزستان یافت می‌شوند که به صورت پراکنده روییده و مردم از میوه‌های آن استفاده می‌کنند.

میوه آنکه شبیه زالزالک اما تک هسته‌ای است. همچنین از برگ آن پودر سدر تهیه می‌شود. کنار در بعضی از خانه‌های قدیمی شهرهای جنوبی (بخصوص جنوب فارس و خوزستان) وجود دارد.

میوه آن در صورت آبیاری بسیار خوش طعم و شیرین می‌شود و بافتی شبیه به سیب دارد.

کد خبر 52220
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار