سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
پنج هزار دانش‌آموز استان بوشهر توانمندسازی مهارتی می‌شوند
بوشهر- مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: زمینه برای توانمندسازی مهارتی بیش از پنج هزار دانش آموز تا پایان سال جاری در سطح استان بوشهر مهیا است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی موحدی ظهر سه‌شنبه در نشست با مسئولان فنی و حرفه‌ای بوشهر اظهار داشت: طرح ملی ایران مهارت در توانمندسازی دانش آموزان نقش و تأثیر بسیار زیادی دارد.

وی افزود: طرح ملی ایران مهارت برای دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول و دوم با هدف آموزش مهارت‌های کسب و کار و آشنایی با رشته‌های فنی و حرفه ای است که در سال تحصیلی گذشته برای ۹۰ درصد دانش آموزان استان به اجرا درآمده و در سال جاری هم به صورت جدی دنبال خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر به نقش مؤثر آموزش‌های فنی و حرفه ای در توانمندسازی مهارتی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای باید به یک گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

موحدی پیوند آموزش‌های تئوری و زندگی با تأکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی به دانش آموزان استان را یکی از راهکارهای این اداره کل برشمرد و افزود: این اقدام می‌تواند علاوه بر ایجاد دانایی، توانایی و امید را در این افراد ایجاد کند.

تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی

وی اضافه کرد: یکی از چالش‌ها در سیستم اداری کشور جزیره‌ای عمل کردن است که برای رفع آن تعامل و همگرایی می‌تواند علاوه بر جلوگیری از موازی کاری، کیفیت ارائه خدمت را بهبود بخشد.

موحدی بیان کرد: دانش آموزان با مهارت آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر با توجه به نقش مهم کارآفرینی در جامعه آماده شوند.

وی اظهار داشت: تجربه نشان می‌دهد بهره گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود در سطح مراکز آموزش فنی و حرفه ای توانسته است سهم بسزایی را در ارتقای سطح مهارتی دانش آموزان استان بوشهر داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر با بیان اینکه تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی و اشتغال در آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: با توجه به وجود کارگاه‌های آموزشی مجهز و به روز و استفاده از مربیان مجرب و توانمند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه برای توانمندسازی مهارتی بیش از پنج هزار دانش آموز تا پایان سال جاری در سطح استان بوشهر محیا است.

کد خبر 52226
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار