جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
توسعه فضاهای فرهنگی استان بوشهر ضروری است
بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: توسعه فضاهای فرهنگی استان بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر سه‌شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های استان بوشهر به لزوم توسعه فضای کتابخانه در سطح استان و به خصوص مناطق محروم شهری و روستایی تاکید کرد و اظهار داشت: شهرداری و دهیاری‌های استان می‌توانند مشارکت خوب و مؤثری در بالا بردن سرانه‌ی مطالعه و کتابخوانی شهروندان داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر افزود: بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌ها، شهرداری‌ها مشارکت خود را از سهم نیم درصد درآمدهای خود به منظور توسعه فضاهای فرهنگی و کتابخانه‌ای در سطح استان بوشهر اجرایی کنند.

پورات با بیان اینکه استفاده از اهرم‌های تشویقی می‌تواند منجر به حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در کتابخانه‌ها و تقویت سرانه مطالعه شود، تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث ترویج مقوله کتاب و کتابخوانی خواهد شد، وجود خیرینی است که در حوزه فرهنگ ورود پیدا کرده‌اند و برای توسعه غنای فرهنگی مردم کمک و تلاش می‌کنند.

ترویج کتابخوانی

وی با اشاره به اینکه ترویج کتابخوانی از مطالبه‌های رهبر معظم انقلاب است، گفت: خاطرات مقام معظم رهبری را می‌خواندم و در جایی ذکر شده بود من خود کتاب می‌خواندم تا فرزندانم با نگاه کردن به من کتاب بخوانند و در این راستا باید از ظرفیت صدا و سیما و دیگر رسانه‌ها استفاده شود و از تجربه‌های موفق شبکه‌های ملی در تولید محتوا مانند برنامه‌های معرفی کتاب بویژه برای کودکان و نوجوانان در شبکه استانی بوشهر نیز استفاده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اظهار کرد: انتشار کتاب با عناوین ایثار، شهادت و خاطرات خانواده‌ها و والدین شهدا و رزمندگان باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد و به شکلی جذاب ارائه شود.

مشارکت مردم در جمع‌آوری کتاب‌ها

وی با اشاره به اینکه بسیاری از خانواده‌ها برخی از کتاب‌های خود را دور می‌ریزند، تاکید کرد: باید محلی برای تحویل کتاب‌ها از سوی افراد در نظر گرفته و از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود.

پورات با یادآوری مصوبه نشست پیش این انجمن تاکید کرد: هر مدیر یک کتاب را بخواند و بازخورد آن را ارائه دهد که در راستای ترویج کتابخوانی مورد تشویق قرار می‌گیرند.

در این نشست همچنین آخرین وضعیت از عملیات اجرایی و ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر بررسی شد و پیشنهادهای اعضا برای جانمایی مناسب کتابخانه مذکور احصا و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 52229
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار