سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
۳۰۰ مهارت فنی در مدارس استان بوشهر ارائه می‌شود
بوشهر- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۳۰۰ مهارت فنی در استان بوشهر مورد تأیید آموزش و پرورش قرار گرفته و در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر سه‌شنبه در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای در تلاش است با ارائه آموزش‌های فنی متناسب با نیاز بازار کار و ظرفیت‌های درونی دانش‌آموزان زمینه اشتغال را برای آینده آنها فراهم کند.

وی ادامه داد: در اجرای طرح ایران مهارت ۵۰۰ مهارت در کل کشور تصویب‌شده است که از این شمار ۳۰۰ مهارت فنی در استان بوشهر مورد تأیید آموزش و پرورش قرارگرفته و در مدارس استان اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: در این طرح ۶۰ ساعت مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه اول در نظر گرفته‌شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با ادامه آموزش‌های تکمیلی گواهینامه فنی و حرفه‌ای را نیز دریافت کنند.

وی با بیان اینکه مهارت آموزی در نظام‌های آموزشی پیشرفته جایگاه ویژه ای دارد، افزود: برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند، باید به فکر راه‌های افرایش مهارت افراد در فرآیند تعلیم و تربیت بود.

مهارت افزایی ۸۱۰ دانش‌آموز

دراهکی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال جاری ۸۱۰ دانش‌آموز در استان بوشهر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را در قالب طرح ایران مهارت فرا گرفتند، اضافه کرد: طرح ایران مهارت بر مبنای سند تحول بنیادین توسعه آموزش‌های مهارتی و باهدف افزایش مهارت، توانایی و شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان و بر اساس تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مدارس دوره متوسطه اول استان بوشهر اجرا می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر نقش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در توسعه اشتغال در کشور را مهم دانست و گفت: نیاز کشور به توسعه پایدار و اشتغال جایگاه و اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دو چندان می‌کند.

اجرای کارهای عملی دانش آموزان

وی تاکید کرد: رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از ضروریات آموزش و پرورش است که مجموعه فنی و حرفه‌ای برای اجرای کارهای عملی دانش آموزان کنار آموزش و پرورش خواهد بود.

دراهکی با بیان اینکه، اظهار داشت: آموزش و پرورش باید همواره برای دانش آموزان و خانواده‌ها نشست مشاوره تحصیلی برگزار کند تا آنان با اهمیت مهارت آموزی شناخت لازم را پیدا کنند.

کد خبر 52234
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار