چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
رویای دیرینه/نوسازی تنها کتابخانه ی عمومی خارگ

خارگ : اکثر دانش آموزان دهه های گذشته در خارگ ، کتاب خانه شهید مهدوی را به خوبی می شناسند.تنها کتابخانه ی عمومی جزیره خارگ که در کنار مدرسه ی شهید مطهری قرار داشت. بنایی کوچک که مامن کتابهایی و محدود شده است و اکنون پس از سال ها نسل جدید نیز باید از همان کتابخانه و کتاب های موجود در ساختمان فرتوت استفاده کنند. نوسازی و احیای تنها کتابخانه عمومی خارگ ؛ موضوعی که سال هاست مسکوت مانده و قلب تنها کتاب خانه  ی عمومی شهر دور از منطقه ی  ساکنان جزیره ، مهجور و تنها می تپد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین : اکثر دانش آموزان دهه های گذشته در خارگ ، کتاب خانه شهید مهدوی را به خوبی می شناسند.تنها کتابخانه ی عمومی جزیره خارگ که در کنار مدرسه ی شهید مطهری قرار داشت. بنایی کوچک که مامن کتابهایی و محدود شده است و اکنون پس از سال ها نسل جدید نیز باید از همان کتابخانه و کتاب های موجود در ساختمان فرتوت استفاده کنند. نوسازی و احیای تنها کتابخانه عمومی خارگ ؛ موضوعی که سال هاست مسکوت مانده و قلب تنها کتاب خانه  ی عمومی شهر دور از منطقه ی  ساکنان جزیره ، مهجور و تنها می تپد.
کتاب خوانی پایگاه اعتلای تفکر نسل جدید

  به گزارش خارگ آنلاین : یکی از کارهای بزرگ فرهنگی که می تواند همچون ریشه ای استوار ؛ فرزندان یک شهر را در راه فرهنگ درست اندیشیدن ، ترغیب به درست تصمیم گرفتن ،دوری از اعتیاد و آسیب های روانشناختی هدایت کند، ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانیست و این امر میسر نمی گردد مگر با فراهم آوردن بستر مناسب و ارتقا زیر ساخت های  فرهنگی علی الخصوص فعال کردن کتابخانه های شهر؛چرا که گاهی مطالعه ی یک کتاب ارزشمند ، نگرش یک فرد به زندگی را تغییر می دهد.

کتابخانه های بخش خصوصی خارگ

یکی از اقدامات ارزشمند سال های اخیر در جزیره ، راه اندازی کتابخانه ی بخش خصوصی در محل اداره بهزیستی خارگ است که توسط بانوان بومی و فعال به انجام رسیده است.این مرکز نیز با فعالیت های گسترده روانشناختی و تربیتی نیاز به حمایت دارد که درسال گذشته شورای شهر و شهرداری خارگ اقدامات مناسبی در این راستا انجام دادند.یکی دیگر از گنجینه های ارزشمند کتاب،کتابخانه اهل سنت جزیره است که بصورت مداوم به عموم مردم خدمات می دهد و در محل دارالقرآن برپاست.

کد خبر 52485

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار