جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی برای کاهش آسیب‌ها در بوشهر
بوشهر- فرماندار بوشهر از گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اجرای برنامه‌های کارآمد برای کاهش آسیب‌ها در بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی مسابقه تفسیر سوره یاسین اظهار داشت: نهادهای دولتی باید تسهیل‌گر باشند و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را به صورت ویژه مورد حمایت قرار دهند.

وی اضافه کرد: تحولات اجتماعی بنیادین در حوزه اجرای برنامه‌های کارآمد باید موجب رشد فرهنگی و اقتصادی جامعه شود و همچنین نیز بایستی آسیب‌ها در تمامی سطوح جامعه کاهش یابد.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه نهادینه‌سازی و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین دستاورد سایر نهادها و تشکل‌های مردمی و دانشگاهی محسوب شود، گفت: نشاط‌آفرینی و رضایت‌مندی اقشار جامعه نشان از رشد عادلانه فعالیت‌های بنیادین در عرصه فرهنگی، اجتماعی و قرآنی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی یکی از کارکردهای تحول‌آفرینی در تمامی بخش‌های جامعه است، بیان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی و نهادینه‌سازی سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار برای تقویت پدافند غیرعامل در مناطق شهری و روستایی کشور است. عمل به آیات روشنگر قرآن موجب ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه می‌شود.

رحیمی گفت: مشارکت ادارات اجرایی و فرهنگی و دانشگاهی شهرستان بوشهر در مسابقه تفسیر سوره یاسین که از سوی مؤسسه پیامبر اعظم (ص) شهرستان دشتستان و با مشارکت معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر و با همکاری دفاتر ائمه‌جمعه و فرمانداران شهرستان‌ها برگزار خواهد شد یک فرصتی جهت ارزیابی و سنجش آموزشی افراد جامعه است.

در این جلسه زهرا کشاورزنیا از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی و معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر به‌عنوان دبیر هماهنگی و اجرایی مسابقه تفسیر سوره یاسین در شهرستان بوشهر معرفی و منصوب شد.

کد خبر 52991
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار