پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
اتصال به راه‌آهن سراسری از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر است
بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: اتصال به راه‌آهن سراسری از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر است که باید برای تکمیل این پروژه تلاش بیشتری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش اظهار داشت: پژوهش با دانشگاه و حوزه ارتباط دارد که باید بخوبی در این عرصه نقش آفرینی کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت روز حمل و نقل خاطرنشان کرد: کارکنان عرصه حمل و نقل تلاش زیادی متحمل می‌شوند که در مسیر توسعه، عمران و آبادانی کشور قابل تقدیر و ستایش است.

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه یلدا می‌تواند آئینی ایرانی اسلامی باشد تصریح کرد: شب یلدا فرصتی است تا خانواده‌ها دور یکدیگر جمع شوند زیرا دشمن برای از هم گسیختگی و متلاشی شدن کانون خانواده‌ها سخت در تلاش است.

وی خواستار تقویت و گسترش همکاری‌های دانشگاه و حوزه شد و ادامه داد: سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح با درایت و تدبیر امام راحل به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به لزوم اتحاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: شهید مفتح با وجود پیشنهادهای زیادی که داشت ترجیح داد در دانشگاه و در کنار جوانان باقی بماند امادر اقدامی تروریستی توسط گروه فرقان به شهادت رسید.

لزوم وحدت حوزه و دانشگاه

وی ادامه داد: موتور محرکه و پیشران نظام وحدت بین حوزه و دانشگاه است که همگان باید به تحقق این مهم نگاه ویژه داشته باشند. توطئه استکبار تسلط بر ایران و از بین بردن انقلاب اسلامی است که بدون شک این موضوع در سایه اتحاد و هوشیاری دانشگاه و حوزه محقق نخواهد شد.

هاشمی افزود: برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشرفت بیشتر نظام و انقلاب نیز تقویت وحدت حوزه و دانشگاه گامی بسیار مهم و ضروری است.

خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: هدف اصلی در گام دوم انقلاب تربیت و ایجاد نیروی مؤمن، جهادی و انقلابی است که در این بخش نیز دانشگاه و حوزه تکلیفی مهم و خطیر برعهده دارند.

وی گفت: این روزها دشمن تلاش می‌کند در ارتباط حوزه و دانشگاه اختلال بیندازد که باید با اتحاد مانع تحقق هدف دشمنان شد.

هاشمی یادآور شد: در این راستا تشکیل کرسی آزاد اندیشی مشترک در دانشگاه و حوزه با هدف تعامل علمی، معرفتی و دانش افزایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: دانشگاه و حوزه باید بسیار هوشیار باشند زیرا دشمن مشترک آنها در تلاش است تا برای دانشگاه و حوزه تعریفی جدا از یکدیگر ایجاد کند.

امام جمعه موقت بوشهر یکی از آرزوهای دیرینه مردم استان بوشهر را اجرا طرح راه‌آهن بوشهر - شیراز دانست و گفت: هر چند اجرا این طرح آغاز شده ولی با توجه به نقش آن در توسعه و تحقق مطالبات مردم، تسریع در تکمیل آن ضروری است.

وی ادامه داد: خط ریلی نقش مهمی در حمل و نقل بار و مسافر و توسعه و پیشرفت استان دارند که انتظار می‌رود اجرا این طرح تسریع شود.

کد خبر 53130
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار