پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 18 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
تعیین تکلیف اموال تملیکی با جدیت درحال پیگیری است
بوشهر- رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: با توجه به دستور رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی اقداماتی در این رابطه صورت گرفته و برخی اقدامات نیز به طور جد در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز یکشنبه شب در نشست با مدیرکل اموال تملیکی بوشهر اظهار داشت: با توجه به دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص تعیین تکلیف انبارهای اموال تملیکی اقداماتی در این رابطه صورت گرفته و برخی از اقدامات نیز به طور جد در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد: مقرر شد لیست تمامی اموال و کالاها به دادگستری کل استان بوشهر به همراه سال توقیف آنها اعلام شود.

وی بیان کرد: همچنین نسبت به تعیین تکلیف ۱۹ دستگاه خودرو سواری «لکسوز» که پرونده آنها در دادسرای کارکنان دولت تهران باز است اقدام شود که در تماس تلفنی با دادیار اجرای احکام کارکنان دولت، قرار شد ظرف مدت یک‌ماه دستور فروش و مزایده صادر شود.

وی یادآور شد: در خصوص تعیین تکلیف خودروهای قاچاق، دادستان مرکز استان بوشهر با هماهنگی نهادها و سازمان‌های مربوطه (استاندارد و شماره گذاری و غیره) و در صورت صدور مجوز دستور فروش صادر شود که در این خصوص ارزش فروش این خودروها بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: اداره اموال تملیکی استان لیستی از پرونده‌های موجود در تعزیرات حکومتی استان که مربوط به سال جاری و سنوات گذشته است را به مدیر کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کند که با تماس تلفنی با وی مقرر شد ظرف مدت یک‌هفته نتایج اقدامات و پرونده‌ها را اطلاع دهند.

مهرانگیز ادامه داد: اداره اموال تملیکی نسبت به برگزاری مزایده ۱۲۷ خودور باقی‌مانده از ماشین آلات سنگین راهسازی حداکثر ظرف مدت یک‌ماه اقدام و نتیجه را به دادگستری استان بوشهر اعلام کنند.

وی گفت: همچنین با توجه به اینکه وضعیت مزایده خودروها منوط به ارائه نظرات کارشناسان است، از طرف دفتر دادگستری استان بوشهر با کارشناسان مربوطه تماس گرفته شد تا با اعلام وضعیت، نظریه کارشناسی خود را ظرف مدت ۲۴ ساعت ارائه دهند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از کالاها مستعمل بوده و گمرک فقط سیف کالای نو را اعلام می‌کند که پس از چندین بار برگزاری مزایده (۶ بار) کسی حاضر به خرید نبوده و کالاها در انبار مانده و از حیز انتفاع ساقط هستند که در این راستا مقرر شد دادستان مرکز استان دستور مزایده و فروش این نوع کالاها را بر اساس قیمت کارشناسی صادر کند.

وی گفت: همچنین هر گونه ایراد و مشکل در خصوص کالاهای موجود در انبارهای اموال تملیکی به رئیس کل دادگستری استان بوشهر اعلام شود تا دستورات مقتضی در خصوص تعیین تکلیف آنها نیز صادر شود.

در این نشست مدیر کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی بوشهر نیز گزارش کاملی از اموال موجود در انبارهای اموال تملیکی ارائه داد.

کد خبر 53216
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار