شنبه, ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - Saturday, 30 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
«آئدس» در یک قدمی استان بوشهر/ مراقب پشه ناقل بیماری باشید
بوشهر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به دیده شدن پشه آئدس در استان هرمزگان، احتمال ورود آن به استان بوشهر نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم برجوئی‌فرد صبح دوشنبه در نشستی که به‌منظور آمادگی برای پیشگیری از ورود این پشه به استان برگزار شد افزود: به دلیل توانایی این پشه در تخم‌گذاری در کمترین سطوح آبی نظیر بشقاب‌های زیر گلدان‌ها، آب تجمع یافته در ظروف رهاشده و… و احتمال ورود آن به استان را تشدید می‌کند.

برجوئی‌فرد با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه و ساده برای کنترل ورود آن اظهار داشت: پشه آئدس علاوه بر گزیدگی، ناقل بیماری‌های خطرناکی چون تب دنگی، زیکا و چیکونگونیا است؛ که می‌تواند عواقب خطرناک آن نظیر ناتوانی و از کارافتادگی، عقب‌ماندگی‌های ذهنی و… داشته باشد.

این مقام مسئول بهداشت خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری دستگاه‌های مرتبط آمادگی کامل برای جلوگیری از ورود این پشه به استان را دارد.

این نشست در دفتر کارگروه اجتماعی استانداری به ریاست دکتر موسوی نژاد با حضور اعضا کارگروه اجتماعی استانداری شامل پدافند غیرعامل، گمرک، امور شهری و شوراها، امور روستایی و شوراها، اداره بنادر و دریانوردی، فرودگاه، منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و شرکت آب و فاضلاب شهری برگزار شد.

کد خبر 53224
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار