پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
استان بوشهر دارای تاریخ باشکوه در عرصه هنرهای آئینی است
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر دارای تاریخ باشکوه در عرصه هنرهای آئینی است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح دوشنبه در نشست با هنرمندان بسیجی اظهار داشت: جهان استکبار دنبال خنثی کردن و تابع کردن هنرمندان هستند و در مقابل هنرمندان انقلابی موضع می‌گیرند و نگاه ابزاری به هنر دارند.

وی با اشاره به اینکه اسلام نگاه آسمانی به هنر دارد افزود: هنر یک مقوله مقدس برای رشد و بالندگی جوامع بشری است ولی از نظر استکبار هنر برای مدیریت افکار عمومی و تسلط بر جوامع بشری کاربرد دارد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه زن در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد، تصریح کرد: جهان استکبار از زن استفاده ابزاری داشته و به عنوان یک ابزار برای پیشبرد اهداف مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر یک استان هنری است ادامه داد: هنر در استان بوشهر دارای نقش مهمی است و یکی از عوامل مهم این موضوع جغرافیای این استان است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه اقلیم و جغرافیا در گرایش به هنر نقش دارد اضافه کرد: بوشهر با آب و آفتاب و شیرینی خرما سر و کار داشته و هنر اینجا روان، شفاف و شیرین است و با دریا تناسب دارد.

وی با اشاره به تاریخ پرشکوه شعر در استان بوشهر بیان کرد: دو بیتی از مهمترین سبک‌های شعری استان بوشهر است که دارای ساختاری شفاف است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه تئاتر آئینی دارای تاریخی کهن در استان بوشهر است اضافه کرد: تولید فیلم کوتاه، بلند و مستند در استان نیز سابقه خوبی دارد و تولیدکنندگان بزرگی داریم.

وی جوانگرایی در حوزه هنر را ضروری دانست و گفت: انتظار می‌رود که مدرسه هنر بسیج آموزش‌ها را اجرا کند و شاهد تولید نیروهای توانمند باشیم.

کد خبر 53225
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار