پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
بیش از ۷.۵ میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شد
اهواز- مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۷.۵ میلیون دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد علوی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای در خصوص آخرین وضعیت کرونایی در خوزستان بیان کرد: فقط یک شهر در استان زرد و تمام شهرهای دیگر در وضعیت عادی آبی قرار دارند.

وی اظهار کرد: در هفته گذشته در خوزستان سه نفر به کرونا مبتلا شده که نسبت به هفته قبل از آنکه آمار ۶ نفر مبتلا به کرونا را داشتیم، حدود ۵۰ درصد کاهش ابتلاء به این ویروس رانشان می‌دهد.

علوی ادامه داد: از ابتدای پاندومی کرونا تاکنون تعداد افراد مبتلا و شناسایی شده ۶۲۸ هزار و ۸ نفر، تعداد کل بستری شدگان ۷۰ هزار و ۷۲۷ نفر و تعداد بهبود یافتگان ۶۱۷ هزار و ۷۰۲ نفر بوده است که میزان بهبود یافتگان تعداد ۹۸.۳ درصد را نشان می‌دهد و که شاخص بسیار خوبی در مدیریت بیماری واگیردار در یک پاندومی محسوب می‌شود.

متخصص بیماری‌های عفونی به میزان واکسن تزریق شده در پاندومی کرونا اشاره کرد و گفت: در این مدت بالغ بر ۷ و نیم میلیون دوز واکسن تزریق شده که پوشش نوبت اول در افراد بالای ۱۲ سال حدود ۸۶ درصد، نوبت دوم حدود ۷۵ درصد و نوبت سوم در افراد بالای ۱۸ سال، حدود ۳۶ درصد بوده است.

علوی اظهار کرد: ابتلاء به کرونا در برخی مناطق دنیا نظیر آلمان، فرانسه، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی و چین افزایش یافته و حتی مرگ‌ومیر وجود دارد که نباید از آنها غفلت کرد زیرا تجارب امواج گذشته به ما متذکر می‌شود که هوشیاری خود را در زمینه بروز مجدد بیماری حفظ کنیم و با توجه به آمار مرگ‌ومیر کرونایی در اروپا و آمریکا باید مراقب باشیم.

کد خبر 53227
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار