جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
مهارت افزایی و اشتغال بانوان روستایی در استان بوشهر تقویت می‌شود
بوشهر- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: مهارت افزایی و اشتغال بانوان روستایی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه نژاد صبح سه‌شنبه در بازدید از کارگاه‌های مهارتی مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه، اظهار داشت: هنر و توانمندی بانوان از دیرباز مورد توجه همگان بوده و همواره بخش قابل توجهی از کارهای ظریف را این قشر از جامعه برعهده گرفته اند و در همین راستا باید زمینه برای توسعه مهارت آموزی در بخش بانوان در شهرستان‌های استان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه اجرا طرح مهارت خانه به خانه گام بزرگی برای تقویت مهارت‌آموزی و کارآفرینی بانوان است، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش بسیار سازنده‌ای برای افزایش اعتماد به نفس بانوان و نیز مشارکت آنان در عرصه‌های گوناگون در جامعه دارد.

زنگنه نژاد زیرساخت‌های مهارت آموزی برای بانوان را در شهرستان گناوه بسیار مفید دانست و اضافه کرد: مهارت‌ها باید به گونه‌ای باشد که خروجی آن منجر به شغل و درآمد زایی شود و باید در این بین تعاونی زنان روستایی در اولویت آموزش‌ها باشد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به استقبال امور بانوان و خانواده از ارائه طرح اشتغال زنان فارغ التحصیل دانشگاهی از طریق آموزش‌های فنی و حرفه ای گفت: با توجه به اینکه برنامه ریزی زنان خانه دار از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته برنامه ریزی فرهنگی و آموزشی برای آنان از اهمیت خاصی برخوردار است لذا این مدیریت از طرح جامع آموزش مهارت به زنان خانه دار که با همکاری مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان برگزار خواهد شد به صورت ویژه استقبال می‌کند.

زنگنه نژاد با تاکید بر راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه ای روستایی در همه سطح شهرستان‌های استان برای ارائه آموزش‌های مورد نیاز زنان روستایی، افزود: توانمندسازی زنان از جمله مؤلفه‌های مهم در توسعه پایدار بوده و اشتغال آنان با توانمندسازی عجین است به طوری که توانمندی‌های زنان پیش‌نیازی برای ورود به یک کسب و کار است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به تفاهم نامه همکاری این دفتر با آموزش فنی و حرفه ای در راستای توانمندسازی بانوان روستایی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه بسترهای اشتغال مولد بانوان با همکاری تعاونی زنان روستایی در روستای محمدصالحی در رشته‌های مختلف فراهم شده است.

اشتغال بانوان روستایی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه نیز گفت: مهارت آموزی و اشتغال بانوان روستایی از اهداف مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه است.

مدینه عسکری ضمن معرفی مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گناوه، یکی از رسالت‌های مراکز آموزش فنی و حرفه ای را توانمند سازی بانوان روستایی در راستای اشتغال پایدار دانست.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی برای توسعه مهارت آموزی در شهرستان گناوه باید تلاش کنند، افزود: جایگاه مهارت در جامعه ضعیف بوده و باید یک وضع اجتماعی به مهارت دهیم و به یک نهضت اجتماعی تبدیل کنیم و مهارت را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

عسکری با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری لازمه افزایش تولیدات داخلی و بالا بردن بهره وری ارتقای آموزش فنی و حرفه ای است، اضافه کرد: اکنون که در بحران اعتباری تحریم و مشکلات اقتصادی قرار داریم آموزش‌های فنی و مهارتی با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی می‌تواند در جهت تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین مؤثر باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران گناوه از برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی رایگان برای زنان آسیب دیده اجتماعی و سرپرست خانواده در این شهرستان خبر داد و گفت: ارتقا مهارت‌های شغلی، توانمند سازی و ایجاد زمینه‌های حضور بانوان کم برخوردار در بازار کار از اهداف برگزاری این دوره‌های آموزشی رایگان است.

وی با تاکید بر اینکه طرح مهارت آموزی بانوان با جدیدت در شهرستان گناوه دنبال می‌شود، اضافه کرد: آموزش‌های مهارتی در پوشش این دوره‌ها در مسیر بازار محوری بانوان هدایت خواهد شد و ما در پی آنیم تا این قشر کم برخوردار بتوانند بدون دغدغه راهی بازار کار شوند و درآمد کسب کنند.

کد خبر 53244
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار