شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
اقدامات پیشگیرانه برای کاهش وقوع حوادث در استان بوشهر انجام شود
بوشهر- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خواستار رفع نقاط حادثه‌خیز شد و گفت: اقدامات پیشگیرانه برای کاهش وقوع حوادث در استان بوشهر انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر سه‌شنبه در نشست با دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آسیب‌های مختلفی در مسیر زندگی برای افراد ایجاد می‌شود که نیاز به امداد و کمک دارد.

وی با تقدیر از خدمات امدادگران هلال احمر در زمینه‌های مختلف اضافه کرد: فعالیت و خدمات هلال احمر بسیار مهم و ارزشمند است، چرا که امدادگران در بحران‌ها و چالش‌ها به یاری مردم می‌شتابند و رفع مشکل می‌کنند.

امام جمعه بوشهر امدادگران گران هلال احمر را محبوب همه مردم دانست و خاطرنشان کرد: امدادگران در بحرانی‌ترین شرایط زندگی حضور می‌یابند و بدون هیچ چشم‌داشت رفع بحران می‌کنند که نزد خداوند متعال از جایگاه ارزشمندی برخوردار است.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه قرار گرفتن در زمره کارکنان هلال احمر را یک افتخار دانست و تصریح کرد: امدادگران هلال احمر فرشتگان نجات محسوب می‌شوند که خدمات آنان در ابعاد گوناگون قابل ستایش و درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه مردم قدردان امدادگران هلال احمر هستند، گفت: موضوع پیشگیری در همه ابعاد در جامعه یک ضرورت است و در بروز و رفع بحران باید جمعیت هلال احمر با همکاری دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط در پیشگیری از بروز بحران برنامه لازم را طراحی کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این محورها شناسایی شده است، تصریح کرد: باید با نگاه علمی و دانش‌بنیان مشکلات و آسیب‌ها در عرصه‌های گوناگون پیشگیری شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به تدوین نقشه تهدید آمایشی، آسیب و مشکلات زیستی بیان کرد: با توجه به نقش امدادگران در عرصه رسیدگی در بحران‌ها باید، آموزش امدادگری از دوران کودکی و مقطع ابتدایی دانش‌آموزان در دستور کار قرار بگیرد.

صفایی بوشهری تشکیل تیم‌های تخصصی برای انجام عملیات روانشناختی در بروز حوادث و آسیب‌های جسمی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: تیم‌های تخصصی برای آموزش بصیرتی، شناختی در پیشگیری از آسیب‌ها در دستور کار هلال احمر قرار بگیرد.

کد خبر 53248
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار