پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
بسته‌های انگیزشی در برنامه نهضت سوادآموزی تنگستان قرار گیرد
بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: بسته‌های انگیزشی در دستور کار نهضت سوادآموزی قرار بگیرد تا افراد بی‌سواد برای شرکت در دوره‌های کاری نهضت ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر پنجشنبه در نشست پشتیبانی از سوادآموزی شهرستان تنگستان عنوان کرد: بسته‌های انگیزشی در دستور کار نهضت قرار بگیرد تا افراد بی‌سواد برای شرکت در دوره‌های کاری نهضت ترغیب شوند.

فرماندار تنگستان بیان داشت: برای بهتر شدن و بالا بردن سطح کمی و کیفی آموزش افزایی، سرمایه‌گذاری جدی صورت گیرد.

لطفی با اشاره به اینکه سن بی‌سوادی در جامعه تغییر یافته است، خاطرنشان کرد: در چهار دهه گذشته که نهضت سواد آموزی ایجاد شد، سن بی‌سوادی بالا بود ولی امروز کم‌سوادان و یا بی‌سوادان در سنین نوجوانی و جوانی قرار دارند و درصد بی‌سوادی آنها در مقایسه یا بی‌سوادان در گذشته بیشتر است.

مقام عالی دولت در تنگستان یادآور شد: در اوایل که نهضت راه‌اندازی شد، همکاری و همراهی مردم با این نهاد تنگاتنگ بود و اکنون نیز نهضت علاوه بر ارتباط و همکاری با دستگاه‌های اجرایی، بهتر است از ظرفیت مردم برای پیشبرد برنامه‌های خود بهره ببرد.

احمد لطفی گفت: به مسائل مربوط به سواد اندوزی فرزندان طلاق و یا کم‌بضاعت اهتمام جدی داشته باشیم، چون جامعه از همین افراد در آینده می‌تواند بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: در گذشته از افراد بی‌سواد سو استفاده نمی‌شد، اما امروز اگر به بی‌سوادان توجه نشود، یک سری آسیب‌های اجتماعی مترتب خواهد شد که شامل مسائل اعتقادی، هویتی و شخصیتی افراد نیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: امروزه یک سری فرقه‌های ضاله یا انحرافی با کار کردن بر روی ذهن و روان یک سری افراد بی‌سواد، آنها را به عنوان مثال برای کشتن و قتل افرادی با انگیزه‌های مختلف ترغیب می‌کنند.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه برای انسان‌سازی و تمدن‌سازی باید از مدرسه و سوادآموزی آغاز کنیم، تاکید کرد: باید طوری برنامه‌ریزی و عمل کنیم که حتی یک بی‌سواد هم در شهرستان تنگستان نداشته باشیم.

کد خبر 53558
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار