جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مکتب «سلیمانی» هدایتگر است/ لزوم تبیین ویژگی‌های «سردار»
بوشهر- دشمنان در برهه کنونی با تمام توان در تلاش برای ایجاد فضایی غبارآلود و غلبه بر افکار نسل جوان و نوجوان هستند که در این شرایط مکتب شهید سلیمانی چراغ راه و هدایتگر است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها- عصمت اسماعیلی؛ سه سال از شهادت مظلومانه علمدار ولایت، سردار دل‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد و طی این مدت جهان شاهد اتفاقات زیادی از همه گیری و شیوع جهانی ویروس مرگبار کرونا تا جنگ‌ها و درگیری و وقایع متعدد در صحنه‌های دیگر بوده است اما هیچکدام اهمیت تأثیر این مرد بزرگ و شهادت مظلومانه اش و قدردانی مردم از فداکاری‌های این سردار دل‌ها را کمرنگ نکرده است.

حضور «مردی» از جنس مردم، در کنار مردم، برای مردم و فدایی مردم و مظلومان در دورانی که مستکبران و تشنگان قدرت و ثروت برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به جنایات جهانی می‌زنند، مایه مباهات و دلگرمی و امید نه تنها برای ایران و ایرانی بلکه برای همه ستم دیدگان بود.

فرماندهی که حضورش در میدان رزم لرزه بر اندام دشمنان دین و اسلام و مسلمانان انداخت و در میدان حفاظت و حمایت از مظلومان چون فرشته‌ای مهربان بال‌های محبت خود را زیر پای مادران و فرزندان شهدا و همه ستمدیدگان گشود و در کنار آنها به دلداری‌شان پرداخت.

مطیع و تسلیم امر ولی و رهبر و مقتدای خود بود و قدمی و قلمی از رهبر خویش جدا نشد و تا آخرین لحظه وفادار به آرمان‌ها و ارزش‌هایی بود که با اعتقاد راسخ به آنها در میدان‌ها قدم می‌گذاشت و هیچ گاه در عقیده و ایمانش به این آرمان‌ها خللی ایجاد نشد و قدمی پا پس نکشید.

مکتب «سلیمانی» هدایتگر است/ لزوم تبیین ویژگی‌های «سردار»

شخصیت والا و بی نظیر و سیر سلوک و سیره زندگی و مبارزه و جهاد سردار شهید سلیمانی نه تنها در نگاه دوستداران انقلاب یک نمونه و الگو است بلکه دشمنان نیز در برابر شکوه و ابهت آن سر تعظیم فرود آوردند و مجبور اقرار به این عظمت شدند.

در وصف او همین بس که مقام معظم رهبری فرمود: «سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم».

مکتب شهید «سلیمانی» امروز ادامه دهنده همان مکتب آسمانی و الهی است که پیامبران و بشارت دهنگان الهی و در رأس آنها خاتم الانبیا (ص) و ائمه (ع) برای بشر به ارمغان آوردند و این مکتب هدایت کننده و انسان ساز و الگو و چراغ راه برای امروز و فرداها است.

مکتب شهید سلیمانی الگو است

امام جمعه گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر پیرامون شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با اشاره به برخی مؤلفه‌های مکتب این شهید بزرگوار اظهار داشت: اخلاص و پایبندی به شرع مقدس اسلام از مؤلفه‌های مکتب شهید سلیمانی است و ایشان هیچ گاه از حدود شرع خارج نشد.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی با بیان اینکه شجاعت و تدبیر ویژگی دیگر مکتب شهید سلیمانی است افزود: شهید سلیمانی در مبارزه با تروریست‌های داعشی با شجاعت و تدبیر خود توانست تمام نقشه‌های دشمن را خنثی کند و امروز نه تنها کشورهای اسلامی و مسلمانان و منطقه بلکه اروپا و همه جهان مدیون شجاعت و تدبیر و خنثی سازی نقشه‌های دشمنان توسط این شهید والامقام است.

وی با اشاره به شخصیت انقلابی و فرا حزبی شهید سلیمانی گفت: ایشان به هیچ جناح و حزبی وابسته نبود و حزب و جناح و خط قرمز ایشان ولایت بود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: پاسداری از کرامت مستضعفان، فداکاری برای مقدسات و حرم های مقدس از دیگر مؤلفه‌های مکتب ایشان بود که سرانجام نیز به دست دشمنان مستضعفان به شهادت نائل آمد.

مکتب «سلیمانی» هدایتگر است/ لزوم تبیین ویژگی‌های «سردار»

وی بیان کرد: امروز مکتب شهید سلیمانی و مؤلفه‌های آن برای همه مردم به ویژه جوانان باید به عنوان اسوه و الگو قرار گیرد.

وی با اشاره به وصیت نامه شهید سلیمانی گفت: وصیت نامه شهید سردار سلیمانی در هشت بند است و مانند شهادت و تشییع جنازه ایشان آموزنده، بیدارکننده و هشداردهنده است و جوانان باید وصیت نامه سردار دل‌ها شهید سلیمانی که توصیه بر پیروی از ولایت فقیه در رأس آن قرار دارد، را بخوانند و به عنوان الگو در زندگی و رفتار خود قرار دهند.

شهید سلیمانی، مرد خلق فرصت‌ها

استاندار بوشهر نیز پیرامون شهید سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی مرد ایجاد و خلق و استفاده از فرصت‌ها بود و این را به خوبی از رهبر انقلاب آموخته بود.

احمد محمدی زاده گفت: رهبر انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها برای انقلاب تهدیدها را تبدیل به فرصت کرده و فرصت‌های جدید خلق کرد و حاج قاسم این را به خوبی از رهبری آموخت و مرد خلق فرصت‌ها در منطقه بود.

وی گفت: در جنگ با تروریست‌های داعشی و در شرایطی که سوریه و عراق می‌رفت که به طور کامل از دست برود و ۷۰ درصد این دو سرزمین در دست داعش بود، آب از دست رفته را به جوی برگرداند، شهید سلیمانی فرمانده میدان شد و رهبر انقلاب تدبیر کرد و این مسیر را عوض کرد و اگر این کار انجام نمی‌شد قطعاً امروز ما در غرب و جنوب غرب کشور با داعش درگیر بودیم.

محمدی زاده بیان کرد: شهید سلیمانی در عین حال که مردی راهبردی بود و اهداف درازمدت راهبردی داشت یک مرد میدانی بود و در نزدیک ترین نقطه به صحنه عملیات قرار می‌گرفت و از دور فرماندهی نمی‌کرد.

استاندار بوشهر افزود: شهید سلیمانی یک فرمانده عالی بود ولی در خط مقدم حضور می‌یافت و از نزدیک با دشمن درگیر می‌شد و دشمن را از نزدیک می‌شناخت و با او روبرو می‌شد.

وی تاکید کرد: شهید سلیمانی با حداقل‌ها شروع می‌کرد و چون کار و راه برای خدا بود خدا نیز راه را برای او باز می‌کرد و در مقابل تمام دشمنان و تمام دنیا ایستاد و پیروزی‌های بزرگ را رقم زد.

مکتب شهید سلیمانی تبیین شود

فرماندار گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی بر گردن همه نه تنها مردم ایران بلکه جهانیان حق دارد و مردم نیز با شوق و علاقه و دل و جان در برنامه‌های این مناسبت مشارکت می‌کنند.

محمد تقی صفری افزود: شهید سلیمانی شخصیتی بزرگ و بی نظیر، انقلابی، ارزشی، ولایی، مذهبی و مایه افتخار همه است که باید برای بزرگداشت آن شهید بزرگوار برنامه خوب و باشکوه و در خورشان این شهید بزرگ تدارک دیده شود.

فرماندار گناوه بیان کرد: مکتب شهید سلیمانی امروز برای همه الگو است و باید خاطرات گرانبها و ارزشمند این شخصیت از جمله در مبارزه با گروه تروریستی داعش، بازگو و تبیین شود.

امروز و در شرایطی که دشمنان می‌کوشند فضای مسموم و غبارآلود پیش روی نسل جوان و نوجوان قرار دهند و بر افکار آنها با ترفندهای گوناگون تسلط یابند، مکتب شهید سلیمانی الهام بخش و چراغ فروزانی است.

مکتب شهید سلیمانی می‌تواند راهنمای نسل جدید باشد تا در پیمودن ادامه مسیری که گام به گام آن رنگین به خون لاله‌های پرپر و بهترین فرزندان این دیار و یادگار فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های بی شمار است، راه را گم نکنند.

کد خبر 53680
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار