جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
ضرورت زدن ماسک و تزریق دوز یادآور/سویه جدیدکروناعلائم مختلفی دارد
گرگان- رییس مرکز بهداشت گرگان با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، گفت: سویه جدید ویروس علائم بالینی مختلفی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، طی روزهای گذشته شاهد افزایش تعداد بستری‌های کرونایی در گلستان هستیم و با توجه به ورود سویه های جدید این ویروس به کشور، رعایت نکات بهداشتی ضرورت دارد.

رئیس مرکز بهداشت گرگان شامگاه یکشنبه در این خصوص اظهارکرد: سویه جدید کرونا که در کشور مشاهده شده، علائمی بالینی مشابه سویه های گذشته دارد که از آن جمله می‌توان به علائم گوارشی، سردرد، گلودرد و تب اشاره کرد.

محمدرضا زارع افزود: بیماری‌های ویروسی با توجه به خاصیت و ماهیت ویروس‌ها در گستره وسیعی از علائم بالینی نمایان می‌شوند که سویه جدید از گوناگونی بیشتری در علائم و البته سرایت وسیع‌تر برخوردار است.

وی گفت: رعایت ملاحظات بهداشتی، شیوه نامه‌های کنترلی، تزریق دوز یادآور واکسن و زدن ماسک از جمله مباحثی است که باید به طور جدی در دستور کار مردم قرار بگیرد.

زارع افزود: مرکز واکسیناسیون الغدیر، مرکز جامع سلامت در ابتدای جاده قلعه حسن، مرکز سلیمانیان در گرگانجدید و مرکز گل‌ها در گلبرگ یک و همچنین سایر مراکز فعال شهری و روستایی مهیای تزریق واکسن به مردم هستند.

رئیس مرکز بهداشت گرگان گفت: افرادی که دوز اول و دوم را تزریق و از زمان دوز دوم، ۶ ماه می‌گذرد و کسانی که از تزریق دوز سوم آنها ۶ ماه می‌گذرد باید حتماً اقدام به تزریق دوز یادآور واکسن کنند.

کد خبر 53681
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار