پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند
زنجان- معاون بهداشت علوم پزشکی استان زنجان گفت: ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مشهود تقی لو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: روند ابتلاء به کووید ۱۹ در استان زنجان رشد نامحسوس داشته است ولی با این وجود خوشبختانه طی هفته‌های اخیر هیچ مورد فوت ناشی از ابتلاء به این بیماری در استان ثبت نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس آخرین رنگ بندی کرونایی از مجموع هشت شهرستان این استان ۲ شهرستان در وضعیت زرد (به نسبت پُرخطر) مابقی نیز در شرایط آبی قرار گرفت، افزود: بر این اساس از مجموع هشت شهرستان استان هم اکنون شهرستان‌های ایجرود و سلطانیه در وضعیت زرد (نسبتاً پرخطر) و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با بیان اینکه تکمیل فرآیند واکسیناسیون و تزریق دوزهای بعدی امری مهم محسوب می‌شود که حساسیت و توجه جدی شهروندان در این خصوص ضروری است، ابراز داشت: با توجه به شیوع دوباره کرونا تزریق دز سوم یا چهارم واکسن کرونا زمان زیادی گذشته ضروری است افراد دز یادآور را هرچه سریع‌تر دریافت کنند.

تقی لو افزود: علائم سویه‌های جدید کرونا به ویژه در سویه XBB از حالت کلاسیک تب و سرفه به سمت علائمی همچون درگیری‌های گوارشی، خستگی و سردرد تغییر کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند.

تقی‌لو با اشاره به آمادگی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ارتباط با مقابله و درمان این سویه‌ها، گفت: در صورت بالا رفتن میزان ابتلاء و نیاز به درمان بیمارستانی این مراکز آماده ارائه خدمات به بیماران هستند.

وی لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را یادآور شد و گفت: شهروندان به شیوه‌نامه‌های بهداشتی عمل کنند و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مداوم دست‌ها را مورد توجه قرار دهند.

کد خبر 53683
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار