جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
فضاهای جذاب برای مهارت آموزی در بوشهر ایجاد شود
بوشهر- فرماندار شهرستان بوشهر خواستار ایجاد فضاهای جذاب برای مهارت آموزی شد و گفت: ارتقای امکانات مراکز آموزش فنی حرفه ای برای توسعه ظرفیت‌های اشتغالزایی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی صبح دوشنبه در نشست با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه امکانات مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای متناسب با نیازهای آموزشی جوانان ماستان و موقعیت جغرافیایی هر شهرستان باید ارتقا یابد، اظهار کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بستر مناسبی در جهت توانمند سازی افراد جویای کار فراهم کرده و با ارائه آموزش‌های علمی و عملی لازم نقش بسزایی در ایجاد اشتغال دارد که در این راستا باید حمایت‌های ویژه ای از این مجموعه شود.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداری بوشهر از هیچ کوششی در جهت توسعه مهارت آموزی فروگذار نخواهد بود، افزود: نوآوری، خلاقیت، بهره مندی از دانش روز و ایجاد فضاهای جذاب برای مهارت آموزی امر بسیار مهم در راستای ایجاد فرصت‌های جدید برای کسب و کار جوانان جویای کار در استان بوشهر است.

رحیمی با اشاره به سرمایه گذاری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در چند سال اخیر در حوزه آموزش نیروی ماهر و مشغول به کار شدن تعداد زیادی از جوانان در واحدهای صنعتی زیرمجموعه این سازمان به صورت مستقیم، اضافه کرد: اگر تفکر و نگاه جوانان ما به اشتغال کارآفرینی و خود اشتغالی باشد، بدون شک نتایج خوبی در کاهش نرخ بیکاری خواهیم داشت.

فرماندار بوشهر با اشاره به اینکه فرهنگ مهارت آموزی باید از سنین پایه در مدارس ابتدایی استان بوشهر ترویج شود تا مشکل تربیت نیروی ماهر در آینده برطرف شود، تصریح کرد: موفقیت در دنیای امروز نیازمند نگاه مهارت محور به حوزه اشتغال است و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان، نیازمند برنامه ریزی های ویژه در حوزه مهارت آموزی است.

کد خبر 53688
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار