شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
آموزش حفاظت محیط زیست به عشایر استان بوشهر آغاز شد
بوشهر- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به آغاز طرح آموزش حفاظت محیط زیست به عشایر این استان گفت: طرح آموزش حفاظت محیط زیست به عشایر استان بوشهر از دشتستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این طرح آموزشی که با همکاری اداره امور عشایر استان آغاز شده است مسائل محیط زیستی مربوط به عشایر مورد بررسی و مطالب کاربردی و مهم حفاظت از محیط زیست آموزش داده می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: طرح آموزش حفاظت محیط زیست به عشایر استان بوشهر با مشارکت زنان عشایر، دانش آموزان و دامداران آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت همکاری عشایر با محیط زیست و حفاظت از آن افزود: زندگی عشایر با طبیعت عجین شده و این قشر از جامعه از مهمترین حافظان طبیعت به شمار می آیند.

قلی نژاد با اشاره به مواردی همچون همکاری عشایر در خاموش کردن آتش، همیاری افتخاری طبیعت، مطلع کردن محیط بانان برای پیشگیری از شکار، توسعه گردشگری پایدار، همکاری در کاشت درختان بومی و مدیریت پسماندها، حضور عشایر را در مناطق استان غنیمت شمرد.

ارتقای سطح فرهنگ محیط زیست

رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشریح کرد: آموزش صحیح و اثربخش مسائل محیط زیستی در افزایش قابل توجه همکاری‌های بین عشایر و محیط زیست نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

حیدر فقیه افزود: توجه به آموزش عشایر به ویژه دانش آموزان و زنان عشایر می‌تواند کمک شایانی به ارتقای سطح فرهنگ محیط زیستی عشایر کند.

کد خبر 53689
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار