پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌شود/ ایجاد ۱۲ سالن ورزشی
بوشهر- معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و پروژه‌های در دست اجرا، زیرساخت‌های دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز انصاری راد عصر پنجشنبه در مراسم آغاز دوره بالندگی کارشناسان و متخصصین تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان در بوشهر اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان در سالیان اخیر تلاش‌های خوبی در بخش‌های مختلف داشته و زمینه‌های تحولی خوبی را در پیش گرفته است که از جمله این زمینه‌ها افزایش تعداد دانشجویان به ۱۰۰ هزار دانشجو و افزایش زیرساخت‌ها به بیش از ۴۰۰ هزار متر مربع است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر در سطح دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور ۱۲ سالن ورزشی در حال احداث داریم که مدیران استانی ما تلاش دوچندان دارند که کار ساخت آنها به پایان رسد.

انصاری راد بیان داشت: تمام این تلاش‌ها را داریم تا بتوانیم معلم خوب و با صلاحیت حرفه ای، علمی و شایستگی‌هایی که معلم باید خود را به آن تجهیز کند تا بتواند در کلاس درس موفقیت آمیز عمل کند چون آینده کشور و تربیت نسل آینده کشور به دست معلمان اتفاق می‌افتد، تربیت کنیم.

وی ادامه داد: مقوله ورزش و تربیت بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این بخش خیلی اثرگذار خواهد بود به طوری که ذاتاً ورزش زمینه تربیتی ایجاد می‌کند و کسی که به ورزش روی می‌آورد روحیه پهلوانی و قهرمانی و اخلاق مدار خواهد داشت.

انصاری راد اضافه کرد: هدف انجمن‌های ورزشی کنار هم قرار گرفتن دانشجویان، همفکری آنها با هم و همدلی آنها برای اینکه در اوقات فراغت چه فعالیت‌های ورزشی را در نظر بگیرند و مسابقات مدون و مسابقاتی که زمینه رشد اخلاقی انها را به وجود آورد و مسابقاتی که جمعیت زیادی را به سمت فعالیت‌های فوق برنامه، تربیتی و ورزشی سوق دهد، است.

وی بیان کرد: دبیران انجمن‌های ورزشی ما باید برای خودشان برنامه مدون داشته باشند و با مشارکت مسئولین و خودشان به عنوان مسئول و به عنوان کسانی که تصمیم سازی می‌کنند و پیشنهاد می‌دهند و نسبت به تصمیماتی که اتخاذ می‌شود و اجرای آنها اقدامات اساسی را با توجه به اینکه در شورای دانشجویی نماینده دارید، پیگیری کنید.

فعالیت همیاران دانشجو

انصاری راد ابراز داشت: با رویکرد جدید دانشگاه ۲ هزار دانشجو به عنوان همیار دانشجو در بخش‌های مختلف دانشگاه بایستی مشارکت کنند و فعالیت انجام دهند و اینها به عنوان همیاران دانشجو زمینه لازم را برای تربیت دانشجومعلمان دیگر فراهم کنند؛ از این ظرفیت می‌شود استفاده کرد و این فرآیند نظام مند و قانون مند است و ما به دنبال تربیت معلمان سرآمد هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برخی اقدامات تحولی در معاونت دانشجویی گفت: امروز با حضور مدیران استانی ۳۱ استان کشور از جشنواره تدریس برتر رونمایی می‌کنیم که در سالیان گذشته در کشور انجام می‌شد ولی مقداری از این جشنواره‌های تدریس برتر فاصله گرفتیم که این بخش به صلاحیت‌های حرفه ای که دانشجویان ما باید به دست آورند کمک می‌کند.

انصاری راد متذکر شد: از رویکردهای ما این است که می‌خواهیم دانشجومعلمان ما حتماً مهارت‌های ورزشی و حتماً یک ورزش تخصصی را در دوره چهارساله تحصیل در دانشگاه فرا بگیرند و آموزگاران آموزش ابتدایی ما در این حوزه بیشتر مورد تاکید ما هستند؛ چون این مهم باعث می‌شود معلم ما برقلب بچه‌ها حکومت کند و این اتفاقات باید به دست انجمن‌های ورزشی ما رخ دهد.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم به عنوان مهارت‌های ورزشی، دانشجومعلمان ما گواهی توأم با عمل و توانایی را کسب کنند و در این زمینه بسیار باید سخت گیری شود و صلاحیت مهارتی بچه‌ها در زمینه تدریس و ورزشی به دست آید.

انصاری راد با بیان اینکه تمام اینها در گرو این است که معلم ما شایستگی اخلاقی را به دست آورد، ادامه داد: معلم باید آراسته به اخلاق و ارزش‌ها باشد و اینها در چه بخشی مهمتر از بخش ورزشی و تربیت بدنی می‌شود کسب کرد و در حوزه تربیت بدنی ما می‌توانیم با انجام فعالیت‌ها به این صلاحیت و شایستگی برسیم.

وی خاطرنشان ساخت: انتظار ما برای رسیدن به این توانایی‌ها این است که کارشناسان ما در کنار انجمن‌های ورزشی برنامه نوشته و این برنامه‌ها به صورت مدون در زمانی که دانشجویان در سراهای دانشجویی در طول سال تحصیلی هستند، اجرایی شود و خروجی این دوره بالندگی و همایش کشوری انجمن‌های ورزش خوابگاهی انجام آن فعالیت‌ها است و تأثیر تحولی این بخش را ما باید دنبال کنیم.

انصاری راد تصریح کرد: در این شرایط این ساحت اساسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یعنی ساحت تربیت بدنی اتفاق می‌افتد و انتظار ما هم این است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: امیدواریم که با کارگاه‌هایی که در این دوره برگزار می‌شود، شاهد ارتقا و بهبود حوزه ورزشی در دانشگاه فرهنگیان باشیم.

کد خبر 53850
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار