جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
اینجا خارگ است «ستون محکم خلیج همیشه فارس»

خارگ ؛ اینجا «جزیره خارگ» است جایی که آب و خاک با هم پیوند خورده ‌است، اینجا قلب سرزمین اساطیری ایران اسلامیست که با خون شهدای یک ملت عجین شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خارگ آنلاین طاهره برزگر؛ اینجا «جزیره خارگ» است جایی که آب و خاک با هم پیوند خورده ‌است، اینجا قلب سرزمین اساطیری ایران اسلامیست که با خون شهدای یک ملت عجین شده است.جزیره خارگ ،بزرگترین جزیره راهبردی کشور ایران است که با صادرات بیش از نود درصد نفت خام ایران بعنوان قلب تپنده ی سرزمینمان شناخته می شود.جزیره خارگ پیوند«صنعت،طبیعت و مردم » است. این جزیره از دیر باز مورد توجه جغرافی دانان و باستان شناسان بوده است و به گواه تاریخ حدود ۴۰۰ سال از کشف آن در آبهای نیلگون خلیج فارس می گذرد.اکنون که قریب به یک قرن از کنام گرفتن صنعت نفت در تار و پود خارگ می گذرد ،صادرات نفت همچنان پیشتاز رشد همه جانبه ی ملت شریف ایران است.

 

زخم انگلیس و هلند بر پیکر خارگ

 

سال های سال بود که هلندی ها و انگلیسی ها ؛ خارگ را به تصرف در آورده بودند و خود را مالک تمام عیار آن می دانستند آنان که همیشه مردم خاورمیانه را بعنوان زیردستان مستمره خود قرار می دادند با ظلم و خون ریزی خاکشان را غصب می نمودند. در نهایت خارگ محل تفرج و تجارت اجنبی ها شده بود.اما در دوره ی کریم خان زند، با رشادت مردمان خاک جنوب این جزیره از اسارت در آمد و آزاد شد.تاریخ نشان می دهد که ایرانیان هرگز یک وجب از خاک خود را به بیگانگان نخواهند داد.سنگ نوشته ی میخی کشف شده در جزیره خارگ گواه مسلمیست که تاریخ نگاران همواره دریای مابین سرزمین ایران و اعراب را به عنوان «خلیج فارس» می شناختند.

 

خارگ ، مقاوم چون دریا

 

قطره قطره ی نفت با تلاش و وحدت همه ی مردم ایران برای صادرات و پیشرفت کشور جریان می یابد.روزگاری که تازیانه ی ستم بر دوش مردم جولان می داد ،خارکی ها با بستن شیرهای نفت در واقع دهان زیاده خواه بیگانگان در تاراج نفت ایران رابستند،اما در روزگاری دگر با جریان خون شهدای جنگ تحمیلی ،جریان صادرات نفت قطع نشد تا ایران پایدار بماند. این رشادت ها نشان می دهد که هیچ قدرتی توان رویارویی با اراده ی ایران و ایرانی را ندارد.

کد خبر 54032

برچسب ها

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار