جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
مرگ‌ومیر نوزادی در شهرستان دیر ۵۰ درصد کاهش یافت
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با بهبود کیفیت مراقبت‌های مادران و نوزادان، میزان مرگ‌ومیر نوزادی در شهرستان دیر ۵۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خرنگار مهر، عباس آدمیت‌نسب ظهر سه شنبه در نشست کمیته پیشگیری و کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کودکان یک تا ۵۹ ماهه شهرستان دیر گفت: افزایش کیفیت مراقبت‌های دوران بارداری و شناسایی مادران باردار مستعد زایمان زودرس و نیازمند مراقبت بیشتر، می‌تواند باعث کاهش مرگ‌ومیر نوزادی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: با تلاش پزشکان، ماماها، مراقبین سلامت، بهورزان و بهبود کیفیت مراقبت‌های مادران و نوزادان خوشبختانه میزان مرگ‌ومیر نوزادی در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: در ۹ ماه امسال ۲ مورد مرگ نوزادی به علت نارسی گزارش شده که از جمله علل بیولوژیک شایع مرگ نوزادان است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تأکید کرد: انجام مراقبت‌های پیش از بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان می‌تواند به‌طور چشمگیری درصد مرگ‌ومیر نوزادی را کاهش دهد لذا لازم است با توجه به اهمیت موضوع مادران نسبت به انجام مراقبت‌های بهداشتی و عمل به توصیه مراقبین سلامت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آدمیت‌نسب بابیان اینکه در سال‌های اخیر نظام شبکه‌های بهداشتی و درمانی در کشور، بستر مناسبی را برای ارائه خدمات فراهم کرده است، گفت: اجرای برنامه‌های گوناگون بهداشتی و افزایش آگاهی و سواد سلامت جامعه، میزان مرگ‌ومیر نوزادان را کاهش داده است اما عوامل غیر بیولوژیک مؤثر بر مرگ نوزادی نیز وجود دارد که باید با تلاش همه‌جانبه، تمهیدات لازم اتخاذ شود.

وی افزود: وضعیت اقتصادی- اجتماعی، جنسیت و سطح سواد مادر به‌عنوان علل غیر بیولوژیک بوده که به همان اندازه علل بیولوژیک در مرگ نوزادی مؤثر هستند چراکه در کشورهای با وضعیت اقتصادی- اجتماعی ضعیف، هنوز عللی مانند عفونت‌های مادرزادی و مشکلات حاملگی و زایمان با وزن تولد کم، نارسی و ناهنجاری‌ها علت‌های شایع‌تری هستند.

کد خبر 54260
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار