پنجشنبه, ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Thursday, 25 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
بوشهر سومین استان تولیدکننده خرما در کشور است
بوشهر- معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر سومین استان تولیدکننده خرما در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین ظهر چهارشنبه در میز ملی خرما در بوشهر با حضور مسئولان و فعالان این حوزه با اشاره به تدوین سند جامع خرما کشور، اظهار داشت: سند جامع خرما کشور، تدوین شده و باید در تأمین مالی و سایر شرایط، دولت و مجلس کمک کنند تا به نتیجه مطلوب برسد.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه این استان سومین استان تولیدکننده برتر خرما در کشور است خاطرنشان کرد: حمایت از تولیدکنندگان، کشاورزان، صادرکنندگان و فعالان صنایع فرآوری خرما یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۳۰۰ هزار دلار خرما استان بوشهر صادر شده است گفت: برای فروش محصولات خرما کشاورزان جشنواره و نمایشگاه خرما در بوشهر با مشارکت ۱۰ استان برپا شده است که نقش مهمی در این عرصه دارد.

وی از پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی به فعالان خرما با هماهنگی و قول مساعد بنیاد برکت خبر داد و افزود: اصلاح شبکه توزیع خرما و توسعه بازارهای جدید خرما و صادرات این محصول نیز از مطالبات بخش خصوصی است که باید محقق شود.

باستین تصریح کرد: توسعه صنایع بسته‌بندی و صنایع تبدیلی وابسته به خرما نیز از دیگر مواردی است که پیگیر هستیم و نتایج خوبی حاصل می‌شود.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر تأکید کرد: انجمن خرما و صمت و جهاد کشاورزی و اتاق بازرگانی، کمک کنند تا وضعیت خرما بویژه در بحث صادرات بهبود یابد.

کد خبر 54290
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار