جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
حل مشکلات زیرساختی برای صادرات خرما در بنادر ضروری است
بوشهر- مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت تقویت پایانه‌های صادراتی و تجهیز بنادر برای محصول خرما، تأمین مالی برای ایجاد این زیرساخت‌ها با هدف افزایش صادرات محصول ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صفوی عصر چهارشنبه در ششمین نشست میز ملی خرما در استان بوشهر اظهار اشت: در ششمین میز خرما مسائل و مشکلات موجود بر سر راه این محصول شناسایی و تلاش می‌شود تا برای برطرف کردن این مشکلات راهکارهای مؤثری اندیشیده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهربا بیان اینکه پایین بودن بهره‌وری در تولید خرما از مشکلات این محصول به شمار می‌رود گفت: هم اکنون میانگین برداشت محصول خرما در هکتار در ایران از متوسط جهانی کمتر است که باید این مساله بررسی و ریشه یابی شود.

وی افزود: بدون اشاره به میزان خرمای ذخیره شده در استان بوشهر افزود: وجود ذخیره بالا و قابل توجه این محصول در این استان بیانگر این است که خیلی در زمینه صادرات آن خوب عمل نشده و تلاش می‌شود با مصوبه‌های مفید و کارساز راهکاری برای این مشکل اندیشیده شود.

ایجاد بازارهای جدید

صفوی تصریح کرد: یکی از چالش‌ها و مسائل اصلی پیش روی خرما صادرات این محصول است که برای رونق آن باید به بازارهای جدیدی ورود کرد و موانع، مسائل و مشکلات پیش روی برداشته شود.

وی اصلاح و ساماندهی شبکه داخلی توزیع خرما را یکی دیگر از مسائل و مشکلات مطرح در این زمینه بیان کرد و افزود: قیمت این محصول از برداشت تا عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و کلان در شهرهای مختلف، اختلاف فاحش دارد.

وی با تاکید بر ارزش آفرینی و ایجاد ارزش افزوده محصول خرما ادامه داد: امروز تکمیل حلقه‌های مفقوده، بهبود بسته بندی، فرآوری و نوسازی صنعت فرآوری محصول خرما و استفاده از ماشین آلات جدید و مدرن به عنوان یکی از نیازها و ضرورت‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

تأمین مالی بنگاه‌های فعال

صفوی بیان کرد: تأمین مالی بنگاه‌های فعال در بخش خرما را از دیگر مسائل پیش روی فعالان در این بخش است و این بنگاه‌ها و سایر کسب و کارهای فعال در این بخش به تأمین مالی، سرمایه در گردش و تأمین تسهیلات ارزان قیمت نیاز دارند.

وی افزود: با توجه به ضرورت تقویت پایانه‌های صادراتی و تجهیز بنادر برای محصول خرما؛ تأمین مالی برای ایجاد این زیرساخت‌ها با هدف افزایش صادرات این محصول ضروری است.

کد خبر 54303
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار