جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه فاقد وجاهت بین المللی است
گناوه- امام جمعه گناوه گفت: اقدام اتحادیه اروپا در تصویب قطعنامه و قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی فاقد وجاهت بین المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه حلول ماه رجب، اظهار داشت: بخشی از عظمت این ماه در مناسبت‌های این ماه است.

وی افزود: لیله الرغائب در اولین جمعه این ماه، میلاد امام محمد باقر (ع)، شهادت امام هادی (ع)، ولادت امام جواد (ع)، ولادت امیرالمونین (ع)، وفات حضرت زینب (س)، مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) از جمله مناسبت‌های بزرگ این ماه است که همگی بر عظمت این ماه افزوده است و باید تلاش کنیم از ظرفیت معنوی این ماه حداکثر بهره را ببریم.

امام جمعه گناوه با اشاره به اقدام مداخله جویانه اتحادیه اروپا در تصویب قطعنامه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرار دادن این نیروی انقلابی در فهرست گروه تروریستی به بهانه پاسخ به اعتراضات در ایران و درخواست تحریم رئیس جمهور و دادستان کل کشور در بندهای دیگری از این قطعنامه گفت: این اقدام اتحادیه اروپا فاقد وجاهت بین المللی است زیرا در میان قوائد مرسوم بین المللی هیچکس نمی‌تواند یک نهاد نظامی یک کشور را تحریم کند.

وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون غرب و آمریکا و دشمنان به دنبال توطئه و دسیسه‌های مختلف بر علیه نظام و ملت ایران و تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بوده‌اند و هر حرکتی در ایران صورت گیرد به دنبال تحریک‌های ضد امنیتی در کشور ما هستند.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: علاوه بر آن بر اساس ماده ۳۹ ملل متحد تعیین و شناسه سازی گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی بر عهده شورای امنیت است.

 اقدام اتحادیه اروپا علیه سپاه فاقد وجاهت بین المللی است

وی با طرح این سوال که چرا اتحادیه اروپا این قطعنامه را مصوب می‌کند گفت: اروپا بعد از جنگ اکراین و به دنبال طولانی شدن این جنگ بیچاره و درمانده و به فلاکت افتاده‌اند وهمچنین اتحادیه اروپا در حقیقت یک عمله بدون مواجب برای آمریکا است.

وی گفت: به دلیل شکست فاهش و آشکار مثلث عربی، غربی و عبری در آشوب هاو اغتشاشات اخیر در کشور، دشمنان ایران اسلامی برای تنفس مصنوعی به مزدوران داخلی و خارجی خود می‌خواهند شعله تنش و التهاب را در ایران اسلامی به این وسیله گرم نگه دارند.

امام جمعه گناوه ادامه داد: دشمنان به خیال خام خود تصور کردند که با این گونه اقدامات می‌توانند به اهداف خوددست یابند ولی هرگز نمی‌توانند.

وی گفت: دشمنان باید بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرزند راستین ملت ایران و حفاظت از انقلاب اسلامی و خاستگاه و محل تربیت صدها هزار نیروی مؤمن و پاکباخته در ایران اسلامی و الگو ی نیروهای مقاوم در جهان اسلام است.

امام جمعه گناوه با محکومیت این اقدام اتحادیه اروپا بیان کرد: ملت ایران هوشیارانه و آگاهانه بار دیگر نشان خواهند داد که هر کدام یک سپاهی برای این نظام هستند و لباس سبز این نیروی الهی و انقلابی را نماد عزت و افتخار خود می‌دانند.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی و انقلابی نیز پاسخ‌های مناسب و متقابل هشداردهنده در این زمینه را به این اقدام خواهد داد و این توطئه و نمایش مضحک دشمنان نیز مانند همیشه با شکست‌های بزرگ‌تر روبرو شده و طعم ناکامی را به آنها خواهند چشاند.

کد خبر 54317
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار