جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
ایجاد ۳ ناحیه صنعتی جدید دشتستان در مرحله تملک زمین است
بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ایجاد سه ناحیه صنعتی جدید در آبپخش، سعدآباد و شبانکاره برای ایجاد شغل و سرمایه گذاری در مرحله تملک زمین قرار دارد.

به گزارش خرنگار مهر، احمد محمدی زاده ظهر جمعه در نشست جوانان گام دوم انقلاب در دشتستان با بیان اینکه منابع و امکانات محدود و نیازها و ضرورت ها بسیار زیاد و متعدد است اظهارداشت: تجربه موفق ما در دوران دفاع مقدس،امروز درشرایط جنگ نرم برای ما مفید است.

استاندار بوشهر افزود: برای نخستین بار امام راحل (ره) که نظام مردمی را پایه گذاری کرد، جنگی علیه انقلاب رخ داد که همه ظرفیت ها و نیروهای دشمن با پشتیبانی جهانی در مقابله با نظام اسلامی برخواستند.

وی تصریح کرد: تا قبل از جنگ ایران و عراق هر جنگی که رخ می داد آمریکا و نظام سرمایه داری از یک طرف جنگ و نظام سوسیالیست و کمونیست یک طرف از طرف دیگر وارد جنگ می شدند و تنها جنگی که دو محور شرق و غرب پشت سر یک هدف علیه هدف دیگر قرار گرفتند ،جنگ بر علیه انقلاب اسلامی بود.

استاندار بوشهر یادآور شد: امام راحل در این جنگ نابربر مردم را بسیج کرد و حضور مردمی در این جنگ یک کار تخصصی که ویژه ارتش ها بود انجام دادند.

وی ادامه داد: از روزی که امام راحل مردم را وارد دفاع مقدس کرد و دفاع مقدس از دورترین روستاها در شمال شرق تا سنگر کمین در خط مقدم امتداد پیدا کرد ورق جنگ برگشت و دفاع مقدس در مسیر موفقیت و پیروزی قرار گرفت و همه موفقیت و پیروزی دفاع مقدس و عبور پیروزمندانه ملت ایران در جنگ مدیون حضور مردم در دفاع مقدس است.

استاندار بوشهر یادآور شد: در طول دوران دفاع مقدس هیچ گاه و در هیچ عملیاتی که بسیجیان را برای حضور در میدان به خط می کردیم، از کمبودها گلایه ای نکردند و با همه محدودیت ها و سختی‌هایی که داشتیم سینه سپر کردند و جان خود را فدا و پیروی های بزرگ را برای ملت ایران خلق کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم و شرایط ما در این جنگ مانند جنگ نظامیی در یک محدودیت های جدیدی قرار داریم و لازمه عبور از این مرحله حضور همه در عرصه جنگ اقتصادی و کمک به این عرصه است.

وی ادامه داد: روشن است منابعی که ما در اختیار داریم منابعی محدود است اما در عین حال برای عبور از مشکلات و رسیدن به موفقیت ها تلاش می شود.

ایجاد ۲۱ هزار شغل جدید

استاندار بوشهر با اشاره برخی تلاش های صورت گرفته در استان گفت: امسال ۲۱ هزار شغل جدید ایجاد شده است و نرخ بیکاری از ۹ درصد به ۷.۴ دهم درصد کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت شهرک صنعتی دشتستان از ابتدای انقلاب تا کنون ۷۰ هکتار بوده که ۷۴ هکتار به آن افزوده است و سه ناحیه صنعتی جدید در آبپخش، سعدآباد و شبانکاره برای ایجاد شغل و سرمایه گذاری در مرحله تملک زمین قرار دارد.

وی بیان کرد: در این شهرک ها و نواحی صنعتی که تا پایان سال به اتمام می رسند باید قطعاتی از زمین در اختیار شرکت های دانش بنیان و جوانان اختصاص یابد.

وی گفت: نمایشگاه صنایع دستی و مشاغل خانگی با محوریت اختصاصی بانوان در دشتستان برگزار شود و زمین بازارچه صنایع دستی در آبپخش، در وحدتیه و روستای قلعه سفید با تایید فرماندار مشخص شده و در حال آماده سازی زمین هستیم تا بتوان در این مکان ها بازارچه های دائمی را دائر کرد.

وی بیان کرد: ساختمان نیمه کاره بخشداری ها در سال آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت و جاده آبپخش به حله شروع خواهد شد وحدتیه به آبپخش نیز آغاز شده که ادامه خواهد یافت.

استانداربوشهر با بیان اینکه زمین هندبال ساحلی در شهرستان سال آینده آغاز خواهد شد گفت: از بانوان کارآفرین ازجمله در حوزه عفاف و حجاب باید حمایت و پشتیبانی شود و قول های داده شده به آنها باید اجرایی شود.

وی گفت: اغتشاشات در دشتستان که دشمنان برنامه جدی و گسترده ای برای آن تدارک دیده بودند با کمک شما جوانان و مردم این منطقه بدون حتی یک نفر تلفات یا زخمی، اغتشاشات مدیریت شد که تلاش‌ها قابل تقدیر است.

بررسی ساعات کاری کارکنان سلامت، تعیی مکانی برای تجمعات اعتراضی در مرکز استان، موضوع آب تنگ ارم،شبکه آبرسانی روستاهای زیرآب از جمله دیگر مسائلی بود که استاندار به آنها پاسخ داد.

کد خبر 54320
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار