جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
امکانات تنگستان نسبت به دیگر نقاط استان بوشهر ضعیف‌تر است
بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: وضعیت امکانات تنگستان نسبت به دیگر مناطق استان بوشهر ضعیف‌تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی صبح جمعه در نشست با نایب‌ رئیس دوم مجلس اظهار داشت: تنگستان از شهرستان‌های میانی استان بوشهر است که دارای فرهنگ غنی مذهبی و مقامت و استکبارستیزی‌ است.

وی یادآور شد: علی رغم اینکه خدمات متعددی در طول این چهل سال و اندی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، به مردم شهرستان تنگستان رسیده، اما در مقایسه یا دیگر شهرستانهای صنعتی استان، توسعه لازم را نداشته و در حال حاضر در برخی زیرساخت‌ها دچار کمبودهایی است.

تنگستان دارای بیشترین تلفات کرونا

فرماندار تنگستان ادامه داد:در حوزه بهداشت و درمان، وضعیت امکانات سخت‌افزاری تنگستان نسبت به بقیه مناطق استان بوشهر ضعیف‌تر است؛ به عنوان مثال در دوران کرونا، علی‌رغم بافت ۷۰ درصدی روستایی شهرستان، بیشترین مرگ و میر را در استان بوشهر، به دلیل کمبود امکانات پزشکی در درمان و حتی اعزام بیمار، در تنگستان داشتیم.

وی افزود: بیمارستان امام حسین (ع) اهرم از نظر فیزیکی فضای خوبی دارد، اما در بخش تجهیزات، کمبودهای زیادی دارد که امیدواریم با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی، این کمبودها هر چه سریع‌تر رفع شود.

کندبدون پروژه‌های حوزه راه

لطفی در خصوص راه‌های مواصلاتی شهرستان بیان داشت: با توجه به تعدد روستاها در تنگستان، حدود ۷۰۰ کیلومتر مسیر و راه ارتباطی اعم از فرعی و اصلی در شهرستان داریم که با توجه به محقق نشدن اعتبارات پروژه‌های این حوزه، کار پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها در دو بخش مرکزی و دلوار یا به کندی ادامه یافته یا متوقف شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به حجم زیاد گردشگرانی که در بخش دلوار در ایام نورورز وارد شهرستان می‌شود، انشالله بتوانیم پروژه‌های حوزه راه را به سرانجام برسانیم تا گردشگران برای تردد مشکلات کمتری داشته باشند.

ظرفیت بالا برای آبزی‌پروری

فرماندار تنگستان با بیان اینکه در حال حاضر چندین شرکت تولیدی بزرگ در حوزه آبزی‌پروری و شیلات را با پشتیبانی و تزریق تسهیلات، توسط سرمایه‌گذاران راه‌اندازی شده‌اند، که برای توسعه بخش‌های مختلف کاری خود نیاز به حمایت و تسهیلات بیشتری دارند، عنوان کرد: انشالله با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه بتوانیم با سرمایه‌گذاری هایی که در بخش فعالیت‌های دریایی انجام می‌دهیم، نرخ بالای بیکاری در تنگستان را کاهش دهیم.

احمد لطفی تولید ماهی و میگوی در قفس را بعنوان پتانسیلهای اقتصادی شهرستان تنگستان دانست که می‌توان با سرمایه‌گذاری در این حوزه، به رونق اقتصادی شهرستان کمک کرد.

وی از تلاش‌های نماینده مردم در مجلس که با دعوت از مسولین کشوری به تنگستان، باعث می‌شود خدمات بیشتری به مردم تنگستان برسد، تقدیر کرد.

کد خبر 54325
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار