شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
طرح‌های سرمایه‌گذاری حمایت می‌شوند/ تسهیل و تسریع صدور مجوزها
بوشهر- معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت تسهیل و تسریع صدور مجوزهای کسب و کار را یک ضرورت دانست و گفت: حمایت از طرح‌های سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا شاه‌میرزایی بعد از ظهر پنجشنبه در همایش ملی خرما در بوشهر اظهار داشت: تلاش‌های گسترده توسط دولت سیزدهم برای توسعه سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف کشور صورت گرفته و اعتبارات ویژه‌ای به این بخش اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش اعتبار برای رفع موانع و توسعه سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۵۴ طرح با بیش از هزار ۳۰۰ تعهد اشتغال پرداخت شد.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان تسهیلات به فعالان بوشهری حوزه خرما افزود: در حوزه بسته بندی ۱۰۰ میلیارد تومان و در زمینه تولید خرما هشت میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به جهش بزرگ در تأمین مالی برای متقاضیان سرمایه‌گذاری بیان کرد: طی فعالیت دولت سیزدهم ۴۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به طرح‌های اقتصادی پرداخت شده است.

شاه‌میرزایی با بیان اینکه این تسهیلات نقش مهمی در اشتغال داشته است افزود: این تسهیلات به حدود ۴۰ هزار طرح با پیش‌بینی اشتغال‌زایی برای نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر پرداخت شده است.

وی با اشاره به تلاش برای تسهیل صدور مجوزها و بهبود فضای کسب و کار در کشور اضافه کرد: تلاش شده تا صدور مجوزها به صورت الکترونیک انجام شود تا شاهد شفافیت بیشتر در این زمینه باشیم.

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت از صدور ۲۰۰ هزار مجوز کسب و کار بدون مراجعه حضوری و رد وبدل کردن حتی یک برگ کاغذ خبر داد و گفت: ۱۳۵ هزار مجوز نیز به صورت کامل الکترونیک در دست بررسی است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت رایزنان بازرگانی کمک بزرگی برای رشد سرمایه‌گذاری و توسعه روابط تجاری خواهد بود افزود: رایزنان باید به بخش خصوصی سپرده شوند تا شاهد تلاش بیشتر و تقویت روابط باشیم.

کد خبر 54328
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار