سه شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday, 23 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اعتبارات لازم برای تکمیل سدهای استان بوشهر تامین شود
بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت تکمیل سدها برای بهبود وضعیت فعالیت‌ها در حوزه نخل و خرما گفت: اعتبارات لازم برای تکمیل سدهای استان بوشهر تامین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده ظهر پنجشنبه در همایش بین‌المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه کشاورزی استان بوشهر داریم که باید به صورت ویژه حمایت شوند.

وی از خرما، آبزی‌پروری و گوجه‌فرنگی خارج از فصل به عنوان مهمترین اولویت‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی استان نام برد و اضافه کرد: کشاورزان، تولیدکنندگان، و فعالان اقتصادی سربازان، بسیجیان و فرماندهان در جنگ جدید اقتصادی هستند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه مردم ما در میدان اقتصادی هم پیروز نبرد با دشمنان خواهند شد افزود: طرح‌های مهمی برای حل مشکلات کشاورزان و فعالان اقتصادی در دست اجرا است.

وی با اشاره به اهمیت ساخت و تکمیل سدها در استان بوشهر بیان کرد: تکمیل سه سد تاثیرگذار استان بوشهر در حوزه نخیلات بسیار مهم است و انتظار داریم مجلس شورای اسلامی در تکمیل این سدها توجه خاصی به اعتبارات داشته باشند.

محمدی‌زاده با اشاره به ساخت سدهای دالکی، خائیز و باهوش در استان بوشهر تاکید کرد: سد باهوش از پروژه‌های مهم استان است که عملیات اجرایی آن آغاز و در دست اجرا است که برای تسریع اجرا آن نیاز به حمایت ویژه دارد.

وی با اشاره به آبگیری ۱۰ میلیون مترمکعبی سد خائیز در بارش‌های اخیر بیان کرد: سد دالکی دشتستان با حجم مخزن ۲۷۰ میلیون مترمکعب از دیگر پروژه‌های مهم استان است که تکمیل آن آبیاری چند میلیون اصله نخل در منطقه دشتستان را فراهم می‌کند.

وی تسریع در روند اجرای این سه سد را در احیای نخلستان‌های استان بوشهر دانست و گفت: وزارت جهاد کشاورزی طرح مهم جهادی را در حوزه حذف و جایگزینی و اصلاح آبیاری نخیلات آغاز کرده که امکان زیر پوشش بردن نخیلات بیشتری در این استان باید فراهم شود.

کد خبر 54329
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار