جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
حمایت ویژه از بخش خصوصی راهکار توسعه اقتصادی کشور است
بوشهر- نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه اشتغال گفت: حمایت ویژه از بخش خصوصی راهکار توسعه اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا مصری ظهر پنجشنبه در جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته در بوشهر اظهار داشت: با توجه به اقلیم کشور شاهد تولید انواع محصولات کشاورزی هستیم که باید به صورت ویژه تولیدکنندگان را حمایت و همراهی کنیم.

وی یکی از ظرفیت‌های خوب کشاورزی در کشور را تولید خرما دانست و بیان کرد: برگزاری رویداد بین المللی خرما در استان بوشهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی خواستار نگاه ویژه به خرما شد و خاطرنشان کرد: بوشهر همه ظرفیت‌ها شامل صنعت پیشرفته، کشاورزی و گردشگری را در خود دارد و می‌تواند میزبان جشنواره‌ها و رویدادهای متنوع باشد.

وی بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی را از موانع پیشرفت در حوزه اقتصادی دانست و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه مهم و شفابخش رهبر معظم انقلاب باید بیش از پیش مد نظر باشد.

مصری به ظرفیت‌های کشور در عرصه‌های معدنی، نیروی انسانی، استراتژیک، موقعیت جغرافیایی و … اشاره کرد و ادامه داد: با وجود تهدیدات متنوع دشمنان به دستاوردهای خوبی در زمینه‌های مختلف رسیده‌ایم.

وی جبران عقب افتادگی‌های گذشته را یک ضرورت دانست و افزود: تولید انبوه و با کیفیت، توزیع عدالت محور و مصرف به اندازه و بدون اسراف از ویژگی‌های مهم اقتصاد مقاومتی است.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی از دولتی‌بودن به عنوان یکی از ضعف‌های اقتصادی در کشور نام برد و بیان کرد: نگاه به خارج و وابستگی به نفت از دیگر معایب حوزه اقتصادی است که باید از آن فاصله بگیریم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید ویژه‌تر مورد حمایت قرار گیرد افزود: باید در عمل به بخش خصوصی توجه شود و تولیدکنندگان و تجار را به خوبی یاری کنیم.

مصری با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های فراوان اشتغال در کشور نباید فرد بیکاری داشته باشیم تصریح کرد: هر چه کالای ساخته شده وارد و مواد اولیه از کشور صادر شود اشتغال کشور کاهش می‌یابد.

کد خبر 54331
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار