سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - Tuesday, 16 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
تولید مستمر و پایدار گاز در پارس جنوبی محقق شده است
بوشهر- وزیر امور اقتصاد و دارائی گفت: با تلاش کارکنان قطب تولید انرژی کشور، تولید مستمر و پایدار گاز در پارس جنوبی محقق شده که زمینه‌ساز آرامش در روزهای سرد است.

به گزارش خبرنگار مهر سید احسان خاندوزی صبح شنبه در حاشیه بازدید از فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: در راستای توسعه تولید در منطقه پارس جنوبی تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای سرد سال گاز کشور ازا ین منطقه تامین می‌شود خاطرنشان کرد: برای رسیدن به اهداف بزرگ و متعالی باید با برنامه‌ریزی منظم و اساسی گام برداریم

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تقدیر از کار جهادی در منطقه پارس جنوبی اضافه کرد: در راستای تولید مستمر و پایدار گاز در روزهای سرد سال شاهد اقدامات شایسته و بسیار بزرگ کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی هستیم که آرامش و آسایش را برای هموطنان عزیزمان به ارمغان آورده است.

خاندوزی تصریح کرد: با استفاده از توان داخل و ایجاد فضای هم‌دلی و کار گروهی می‌توانیم برنامه‌ها و اهداف دولت خدمتگزار و وزارت نفت را محقق کرده و همواره خدمت‌رسانی به مردم کشور را سرلوحه کارهایمان قرار بدهیم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: مجموعه گاز پارس جنوبی با تامین بیش از ۷۵ درصد گاز کشور به بزرگترین تامین کننده گاز کشور تبدیل شده است.

وی افزود: این مجتمع در حال حاضر با فراورش ۸۴۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه در تمامی پالایشگاه‌های کشور و مصرف بیش از ۶۳۰ میلیون مترمکعب مصرف خانگی، تجاری، صنایع کوچک و غیرعمده در روز است و باید در مدیریت مصرف گاز اهتمام ملی داشته باشیم و بتوانیم از این دوره سرد به خوبی عبور کنیم.

فاز ۱۲ میدان مشترک گازی پارس جنوبی واقع در بلوک جنوب شرقی این میدان و حاشیه خط مرزی با کشور قطر با مساحتی حدود ۲۰۶ کیلومتر مربع است که ذخیره گاز طبیعی خشک آن ۲۱ تریلیون فوت‌مکعب برآورد می‌شود.

تأسیسات فراساحل این فاز حدود ۱۵۰ کیلومتری نوار ساحل و تأسیسات خشکی این فاز در منطقه تمبک (۶۵ کیلومتری شرق عسلویه) قرار دارد. هدف از اجرای این پروژه استخراج و انتقال ۳ میلیارد فوت‌مکعب گاز در روز از ۴۵ حلقه چاه است که روی چهار سکوی سرچاهی حفر خواهند شد. این گاز در تأسیسات خشکی شیرین‌سازی و به خط لوله سراسری ششم تزریق می‌شود. میعانات گازی تولیدی در پالایشگاه پس از شیرین‌سازی با خط لوله زیردریایی و گوی‌های شناوری صادر می‌شوند، همچنین امکان انتقال روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز ترش به تأسیسات ایران ال‌ان‌جی مجاور هم فراهم خواهد شد.

کد خبر 54347
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار