جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
احداث سالن ورزشی ۱۵۰۰ نفری بانوان در گناوه/ احداث ۳ چمن مصنوعی
بوشهر- مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: سالن هزار و ۵۰۰ نفری ویژه بانوان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور و اعتبارات آن از تعهدات وزارت نفت در گناوه در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال صالح احمدی صبح شنبه در نشست با جوانان فرهیخته شهرستان گناوه اظهار داشت: در شهرستان گناوه توجه به بخش ورزش از دغدغه های اصلی فرماندار شهرستان است و بر همین اساس امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان علیرغم همه مشکلات موجود اعتبار قابل توجی حدود ۲۰ میلیارد تومان برای این بخش در نظر گرفته شد که قابل تقدیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر افزود: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش ورزش از اعتبارات در اختیار خود کمک های خوبی برای رشد بیشتر پروژه‌های ورزش داشته اند.

وی پیرامون ایجاد اشتغال اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: تعهد استانی اداره کل ورزش و جوانان استان بوشهر به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۰۰ نفر بوده است که ۲۰۲ نفرایجاد اشتغال را بدون هیچگونه اشتغال در بخش دولتی وصرفا از طریق مجوزهایی که به فعالیت های ورزشی و یا سمن های داده شد ،ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال با پرداخت تسهیلات در شرایط کنونی از سوی دولت فرصت بسیار گرانبهایی است که از محل تبصره ۱۶، ۱۸ و حتی وام چهار درصد در حوزه ورزش و جوانان و حوزه های دیگر پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: تنها شرط استفاده از این تسهیلات این است که به ازای هر ۱۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد شود.

توجه جوانان به مهارت محوری

مدیرکل ورزش و جوانان بیان کرد: امروز مهارت محوری بسیار سودمندتر از مدرک محوری است لذا از فعالان حوزه ورزش و جوانان درخواست داریم که به دنبال کسب مهارت و شرکت در دوره های مربیگری باشند که بسیاری از درآمدها در این حوزه ها است و جوانان از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند .

وی در ارتباط با قهرمانان گفت: چشم انداز ما در این زمینه بازی های آسیایی چین و المپیک ۲۰۲۴ است لذا برای سه نفر از ورزشکاران که سابقه قهرمانی در سطح جهانی و آسیایی دارند و در حال حاضر نیز در اردوی هستند علیرغم اعتبارات محدود ، حقوق ماهیانه در نظر گرفته شد که امید داریم در بازی های آسیایی و المپیک پرچم کشورمان را بالا ببرند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در ارتباط با پروژه های ورزشی فعال در شهرستان گناوه با تقدیر از پیگیری های مستمر و روزانه فرماندار گناوه اظهار داشت: سالن هزار و ۵۰۰ نفره ویژه بانوان در گناوه که از محل اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور از پروژه های مهم شهرستان و اعتبارت آن جز تعهدات وزارت نفت که در حال احداث است.

صالح احمدی افزود: به منظور سرعت بخشی به اجرای پروژه از پیمانکار خواسته شده که یک دوربین در محل پروژه نصب کند تا نظاره‌گرپیشرفت آن باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان با بیان اینکه زادگاه دو میدانی در استان در شهر گناوه است گفت: پیست تارتان گناوه از دیگر پروژه های شهرستان است که اگر اعتبارت مورد نیاز اختصاص یابد تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

احداث ۳ چمن مصنوعی

وی گفت: احداث سه چمن مصنوعی درروستاهای «تل تل»، «فخرآوری» و «چهار روستایی» در حال انجام است که تلاش می شود در سفر آتی رئیس جمهور آماده بهره برداری شود.

صالح احمدی ادامه داد: تعمیرات سالن ورزشی نفت، چمن طبیعی ورزشگاه گناوه و بندریگ نیز از محل اعتبارات و حمایت های نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم اعتباراتی در نظر گرفته شد که در حال انجام است.

وی بیان کرد: برای سفر آتی رئیس جمهور نیز لیست پروژه های قابل اجرا در شهرستان گناوه بر اساس نیاز سنجی های شهرستان در نشست با فرماندار جمع بندی خواهد شد و برای مطرح شدن در این سفر آماده خواهند شد.

صالح احمدی پیرامون اجاره اماکن ورزشی به بخش خصوصی گفت: اماکن ورزشی برای روستاهای دارای دهیاری به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد اما در شهر طبق قانون باید به بخش غیردولتی و خصوصی اجاره و نگهداری و این اداره کل فقط نظارت بر آنها می‌کند.

وی یادآورشد: پولی که مستاجران بابت کرایه اماکن ورزشی واریز می کنند به حساب خزانه دولت واریز می شود و ظرف یک یا دوماه بعد، ۹۷ درصد آن برگشت داده می شود و صرف هزینه های هیئت ها و باشگاه‌ها خواهد شد.

ادامه داد: ۲۸۰ مکان ورزشی درسطح استان بوشهر وجود دارد که از این مجموع ۳۰ تا ۴۰ مکان آن جذابیت برای مزایده در بخش خصوصی دارد و هزینه‌های مابقی آن بر دوش ورزش و جوانان است.

کد خبر 54350
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار