چهارشنبه, ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday, 24 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
۵۲ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در تنگستان پرداخت شد
بوشهر- فرماندار تنگستان گفت: در سال جاری بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج در شهرستان تنگستان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر یکشنبه در نشست ساماندهی امور جوانان تنگستان اظهار کرد: برای تأمین مسکن جوانان، واگذاری زمین و مسکن ملی را در دستور کار داریم که در همین خصوص، در سال جاری روی هم رفته تعداد هزار و ۲۰۰ مسکن در سطح روستاها و شهرهای شهرستان شروع به ساخت شده است.

فرماندار تنگستان بیان کرد: در ۸ ماهه سال جاری، بالغ بر ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.

لطفی خاطرنشان کرد: برای کمک به راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی توسط جوانان و زوجین، در ۸ ماهه سال جاری ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در سطح شهرستان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: به واسطه سهل‌انگاری و یک سری کمبودهایی که از دو دهه پیش شروع شده، آمار ازدواج‌ها کاهش یافته و یا خیلی از آنها ختم به جدایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مساله معیشت هم در ازدواج و هم در فرزند آوری می‌تواند تأثیرگذار باشد، گفت: با بررسی این موارد در سطح جامعه، متوجه می‌شویم که اقشار ضعیف در دو موضوع ازدواج و فرزند آوری بهتر عمل می‌کنند، بنابراین نباید این طور تصور کنیم که فقط مسائل اقتصادی باعث کاهش ازدواج و فرزند آوری شده است.

فرماندار تنگستان تاکید کرد: در مساله ازدواج باید یک نگاه عمومی ایجاد شود و افرادی به عنوان متخصص و مشاور در بین جوانان شهرستان حضور یافته و ذهنیت‌های غلط در خصوص ازدواج را تغییر دهند.

لطفی با بیان اینکه در زمینه ازدواج باید از ظرفیت مشاوران استفاده بیشتری شود، اظهار کرد: واقعیت‌های مسائل جوانان و ازدواج جوانان که در آئین و دین ما آمده، کمتر در جامعه و در بین جوانان پرداخت شده که همین مساله باعث تغییر ذهنیت جوانان و خانواده‌ها شده است.

کد خبر 54383
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار