جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مادران و کودکان دارای سوءتغذیه در دیر سبد غذایی دریافت کردند
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۱۵۵ نفر از مادران باردار و کودکان دارای سوءتغذیه در شهرستان دیر سبد غذایی دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آدمیت نسب ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تولد کودک سالم و حفظ سلامت مادر در دوران بارداری و شیردهی و همچنین توجه به نحوه تغذیه کودکان زیر پنج سال از الزامات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: طی سال گذشته و شش‌ماهه ابتدای سال جاری ۴۶۵ سبد غذایی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در قالب طرح حمایتی به کودکان و مادران دارای سوءتغذیه با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان دیر توزیع شد.

وی بیان کرد: این سبد غذایی به‌صورت ماهانه و شامل اقلامی از قبیل برنج، تن ماهی، شیر، پنیر، تخم‌مرغ، ماکارونی و حبوبات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: این شبکه بهداشت و درمان در راستای ماده ۲۴ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تعداد ۹۲ کودک زیر پنج سال دارای اختلال رشد و ۴۷ مادر باردار دیگر نیز که دارای سوءتغذیه با وضعیت اقتصادی پایین هستند برای دریافت سبد غذایی شناسایی و به کمیته امداد معرفی کرده است.

آدمیت نسب افزود: پایش وضعیت بهبود این کودکان در پایان دوره ۶ ماهه انجام می‌شود و چنانچه کودک به رشد مطلوب رسیده باشد از چرخه حمایتی خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند.

وی تصریح کرد: ویزیت رایگان متخصص اطفال و زنان و مشاوره تغذیه نیز از جمله اقدامات انجام‌شده برای کودکان و مادران باردار دارای سوءتغذیه است که به‌طور ویژه در شهرستان دیر دنبال می‌شود.

کد خبر 54384
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار