پنجشنبه, ۹ فروردین ۱۴۰۳ - Thursday, 28 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
۴۰ هزار خدمت و مراقبت تغذیه‌ای در شهرستان دیر ارائه شد
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از ارائه بیش از ۴۰ هزار خدمت و مراقبت تغذیه‌ای در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آدمیت نسب عصر یکشنبه در جمع اظهار داشت: به‌منظور افزایش دسترسی جمعیت تحت پوشش به خدمات بهبود تغذیه، ۲ نفر کارشناس تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان دیّر، مستقر و در حال ارائه خدمات و مراقبت‌های تغذیه‌ای به گروه‌های هدف هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰ هزار و ۳۱۶ خدمت و مراقبت تغذیه‌ای توسط کارشناسان تغذیه و مراقبین سلامت در شهرستان دیر ارائه شده است.

وی با اشاره به خدمات کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت گفت: از دستاوردهای استقرار و فعالیت کارشناسان تغذیه در مراکز خدمات جامع سلامت، افزایش دسترسی جمعیت زیر پوشش به خدمات بهبود تغذیه، کمک به پیشگیری و کنترل انواع سوءتغذیه (چاقی، لاغری، کوتاه‌قدی و کمبود ریزمغذی‌ها)، ارتقای سواد تغذیه‌ای جامعه است.

آدمیت نسب ادامه داد: اصلاح الگوی تغذیه، بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت تغذیه‌ای جامعه با گسترش مداخلات جامعه‌محور، پیشگیری و کنترل عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌های غیر واگیر شایع، ارائه خدمات مشاوره تغذیه و تنظیم رژیم غذایی نیز از جمله دیگر دستاوردها و فعالیت‌های کارشناسان تغذیه است.

وی با تأکید بر شناسایی مشکلات تغذیه‌ای شایع در جمعیت زیر پوشش، تصریح کرد: تمامی گروه‌های جمعیتی از قبیل کودکان، مادران باردار، دانش‌آموزان، بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و اختلال چربی خون و همچنین گروه سنی نوجوان، جوان، میان‌سال و سالمندان نیز مورد غربالگری و ارائه خدمات تغذیه‌ای قرار دارند.

کد خبر 54393
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار