جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
واکسیناسیون اتباع خارجی در شهرستان دیر به ۷۲ درصد رسید
بوشهر- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و فلج اطفال به ۷۲ درصد جمعیت اتباع خارجی ساکن شهرستان دیر خبر داد.

عباس آدمیت‌نسب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کمپین واکسیناسیون سرخک، سرخجه، فلج اطفال و کووید اتباع و پناهندگان ویژه گروه سنی زیر ۱۵ سال با هدف ایجاد محافظت در برابر بیماری از ۱۰ دی‌ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان دیر اجرا شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۲۲ کودک اتباع غیرایرانی واکسن فلج اطفال، ۲ هزار و ۴۰۵ کودک اتباع واکسن سرخک و سرخجه و ۶۱ نفر اتباع بالای پنج سال واکسن کووید در شهرستان دیر دریافت کردند.

آدمیت نسب گفت: ۱۱ تیم متشکل از ۲۸ نفر در قالب نیروهای عملیاتی، نظارتی و پشتیبانی این کمپین را در شهرستان دیر اجرا می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اهمیت پوشش کامل واکسیناسیون، گفت: به منظور پوشش کامل طرح و پیشگیری از ورود و چرخش ویروس در منطقه، لازم است تمام اتباع زیر ۱۵ سال در فرصت باقی مانده واکسینه شوند.

آدمیت‌نسب ادامه داد: در صورتی که اتباع موفق به دریافت واکسن در این بازده زمانی نشدند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت محل سکونت، واکسن فرزندان زیر ۱۵ سال خود را بدون در نظر گرفتن سابقه واکسیناسیون دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت اتباع کمتر از ۱۵ سال در شهرستان دیر ۳ هزار و ۶۶۷ نفر است که پرسنل بهداشتی با مراجعه به درب منزل، ضمن سرشماری اتباع و آموزش‌های لازم در خصوص بیماری‌های واگیر، گروه جمعیتی کمتر از ۱۵ سال را برای واکسیناسیون به واحدهای بهداشتی دعوت می‌کنند.

کد خبر 54400
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار