شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - Saturday, 20 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
۹۸ درصد از زنان استان بوشهر باسواد هستند
بوشهر- مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از زنان استان بوشهر باسواد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقیه زنگنه‌نژاد ظهر دوشنبه در آئین تجلیل بانوان فرهنگی برگزیده طرح استانی بانوی امید آفرین در بوشهر اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در رسیدگی به مسائل مربوط به زنان اقدامات گسترده‌ای را در همه نقاط کشور داشته است.

وی با اشاره به نرخ ۹۸ درصدی سواد در جامعه به ویژه زنان در استان عنوان کرد: با وجود جنگ تحمیلی ۸ ساله، تحریم‌های طولانی و جنگ رسانه‌ای، نرخ با سوادی افتخاری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر با اشاره به اشتغال ۸۰ درصدی بانوان در گروه آموزگاران ادامه داد: این مشارکت گسترده نشان از توانمندی و اثربخشی بانوان برای پرورش نیروهای نخبه و توانمند با رویکرد انقلابی، هویت سازی کودک و جریان سازی دارد.

اثرگذاری بانوان فرهنگی در جامعه

زنگنه‌نژاد نقش آموزگاران در جامعه را بسیار مهم دانست و اظهار داشت پذیرش ۲ نقش مادری در منزل و مدرسه توسط بانوان فرهنگی، سبب شده است که فعالیت این گروه ارزش بسیار زیادی برخوردار باشد.

وی اثرگذاری بانوان فرهنگی در حوزه تربیت کودک و نوجوانان را یادآور شد و افزود: بانوان فرهنگی می‌توانند با تصمیمات راهبردی، اثرگذاری زیادی در حوزه تربیت کودک و نوجوانان داشته باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه رویکرد آموزش محوری در مدارس سبب شده است که از به امور تربیتی و پرورشی، توجه کمتری شود خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان مربی باید در همزمان با برنامه‌ریزی آموزشی و تحصیلی زمینه رشد شخصیتی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموز در گروه‌های اجتماعی و در نهایت تمدن سازی را فراهم آورند.

کد خبر 54406
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار