جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 29 March 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
اقتصاد کرانه‌ای در تنگستان تقویت شود/ توسعه گردشگری و آبزی‌پروری
بوشهر- ساحل و دریا از مهمترین ظرفیت‌های اقتصاد کرانه‌ای در شهرستان تنگستان محسوب می‌شود که باید برای توسعه تجارت دریایی، گردشگری، آبزی‌پروری و ... از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: شهرستان تنگستان دارای ظرفیت‌های بسیار مهمی در زمینه‌های مختلف است که همجواری با خلیج فارس را می‌توان یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای این شهرستان دانست.

دریا علاوه بر اینکه فرصتی را برای صید و صیادی و تجارت دریایی برای اهالی نوار ساحلی تنگستان فراهم کرده است، در زمینه‌هایی مانند آبزی‌پروری و گردشگری نیز فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شود.

شهر و روستاهای ساحلی شهرستان تنگستان که در بخش دلوار واقع شده است در زمینه گردشگری فرصت بسیار خوبی محسوب می‌شوند که بدون ایجاد زیرساخت‌های مناسب نیز میزبان خیل عظیم گردشگران در روزهای مختلف سال هستند.

ساحل زیبا و ماسه‌ای شهرستان تنگستان فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است و در حال حاضر بخشی از این ظرفیت‌ها استفاده شده ولی فرصت‌های استفاده نشده بسیار زیادی همچنان وجود دارد.

در بخش دلوار بازارهای بزرگی ایجاد شده که یکی از عوامل حضور گردشگران در این منطقه است و ارائه کالاهای وارداتی در این بازارها علاقمندان خاص به خود را دارد.

توسعه زیرساخت‌های اقامتی و توسعه بوم‌گردی‌ها یکی از نیازهای شهرستان تنگستان است که در بخش ساحلی این شهرستان کارهایی آغاز شده و باید برای تقویت این بخش حمایت لازم از سرمایه‌گذاران صورت گیرد.

آبزی‌پروری یکی دیگر از ظرفیت‌های اقتصاد کرانه‌ای در شهرستان تنگستان است که از مهمترین آنها می‌توان به پرورش میگو در اراضی ساحلی این شهرستان اشاره کرد و باید در زمینه پرورش ماهی در قفس نیز اقدام شود.

بخشی از اراضی ساحلی مستعد شهرستان تنگستان زیر کشت میگو رفته و اراضی جدید نیز برای واگذاری به سرمایه‌گذاران شناسایی شده است که اجرای این طرح‌ها می‌تواند زمینه‌ساز توسعه تولید، بهبود اشتغال و تقویت صادرات و ارزآوری برای کشور باشد.

توسعه گردشگری ساحلی و دریایی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان تنگستان دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوبی است که باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده شود.

اسماعیل سجادی‌منش توسعه و تقویت گردشگری را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی یک اقدام بسیار مهم دانست و اضافه کرد: گردشگری ساحلی و دریایی از ظرفیت‌های بسیار مهم در استان بوشهر است که در این راستا از فعالان و سرمایه‌گذاران حمایت ویژه‌ای صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به توسعه و تجهیز زیرساخت‌های گردشگری از جمله رستوران، هتل، مجتمع گردشگری تفریحی، مجموعه اقامتی ساحلی و هتل‌آپارتمان خاطرنشان کرد: در شهرستان تنگستان ظرفیت‌های بسیار خوبی وجود دارد که از این ظرفیت باید استفاده کنیم.

اقتصاد کرانه‌ای در تنگستان تقویت شود/ توسعه گردشگری و آبزی‌پروری

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر افزود: یکی از ظرفیت‌های گردشگری تنگستان موزه شهید رئیسعلی دلواری است که در این راستا اجرای طرح مرمت و بازسازی موزه پس از ۱۶ سال در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ایجاد بازارچه دائم صنایع‌دستی و راه‌اندازی کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی برای ایجاد رونق در این حوزه خبر داد و بیان کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستاهای هدف در شهرستان تنگستان دنبال می‌شود.

سجادی‌منش از ایجاد زیرساخت در مناطق نمونه گردشگری دلوار و دلارام در شهرستان تنگستان خبر داد و اضافه کرد: ساخت پارک گردشگری در محمد عامری از برنامه‌های اولویت دار در شهرستان تنگستان محسوب می‌شود.

استفاده از ظرفیت دریا در تنگستان

فرماندار تنگستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ساحل و دریا را ظرفیت بسیار مهمی برای شهرستان تنگستان دانست و بیان کرد: از ظرفیت دریا به خوبی باید استفاده کنیم تا شاهد دستیابی به اهداف مد نظر باشیم.

احمد لطفی اضافه کرد: در راستای توسعه تجارت دریایی، گردشگری، آبزی‌پروری و… در شهرستان تنگستان تلاش داریم که ضمن ایجاد زیرساخت‌های مناسب، زمینه را برای حضور و فعالیت بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: همه ظرفیت‌ها برای استفاده از ظرفیت دریا و ساحل در شهرستان تنگستان باید پای کار باشد و تلاش می‌کنیم که زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران در این بخش بیش از گذشته فراهم شود.

تقویت آبزی‌پروری در تنگستان

فرماندار تنگستان تاکید کرد: با توجه به نرخ پایین اشتغال در شهرستان تنگستان، سرمایه‌گذاری در زمینه تولیدات دریایی و آبزی‌پروری را در اولویت کاری خود قرار دادیم، تا بتوانیم نرخ بیکاری را در شهرستان را کاهش دهیم.

لطفی ادامه داد: یکی از پتانسیل‌های اقتصادی شهرستان تنگستان، ظرفیت فعالیت‌های آبزی‌پروری شامل پرورش ماهی و میگو می‌باشد که ضرورت دارد این ظرفیت با اولویت در اختیار سرمایه‌گذاران بومی قرار گیرد.

اقتصاد کرانه‌ای در تنگستان تقویت شود/ توسعه گردشگری و آبزی‌پروری

وی افزود: در سال گذشته برداشت میگوی پرورشی از ۳۸ مزرعه در بخش دلوار، حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن انجام شد که در سال جاری این مقدار در مزارع بخش دلوار به سه هزار تن رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

احداث اسکله دلوار

فرماندار تنگستان افزود: افراد بومی متقاضی سرمایه‌گذاری در این حوزه، به طور قطع نسبت به اقلیم و جغرافیای شهرستان آشنایی بیشتری داشته و در این زمینه موفق‌تر عمل خواهند کرد.

لطفی ادامه داد داد: با پشتیبانی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و با پیگیری‌هایی که در سطح وزارت‌خانه داشتیم، از محل اعتبارات ملی، به زودی کار احداث اسکله دلوار توسط پیمانکار آغاز خواهد شد.

وی دیگر اقدام زیرساختی مهم در حوزه اقتصاد دریایی را آغاز احداث شهرک دانش‌بنیان در بخش دلوار دانست که چندی است مجوز آن صادر شده است.

کد خبر 54430
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار