جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - Friday, 19 April 2024
تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
استان بوشهر ۹۶۷ کیلومتر ساحل دارد/ افزایش تخلیه و بارگیری کالا
بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از نجات ۲۵۵ نفر در سوانح دریایی طی ۱۰ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: طول کل سواحل استان با در نظر گرفتن تورفتگی‌ها ۹۶۷ کیلومتر تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی‌نسب صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر دارای ۹۶۷ کیلومتر مرز دریایی است که ۱۱ بندر تجاری در این سواحل مستقر شده و در زمینه صادرات و واردات کالا فعالیت دارند.

وی میزان تخلیه و بارگیری کالا در ۱۰ ماهه نخست سال گذشت را ۴۲ میلیون تن عنوان کرد و ادامه داد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر طی ۱۰ ماهه سال جاری به ۴۹ میلیون تن رسیده که بیانگر رشد ۱۷ درصدی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره ره رشد ۶ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری استان طی مدت مذکور اضافه کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۲۰۸ هزار مسافر از طریق بنادر استان جابجا شده که نسبت به سال قبل سه درصد افزایش دارد.

وی از کاهش ۹ درصدی واردات کالا نسبت به سال قبل خبر داد و اضافه کرد: در زمینه واردات کالای کانتینری شاهد افزایش ۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

وقوع ۷۷ مورد اضطرار دریایی

شکیبی‌نسب با اشاره به وقوع ۷۷ مورد اضطرار دریایی طی ۱۰ ماهه سال جاری بیان کرد: بیشترین سوانح دریایی در استان بوشهر مربوط به شناورهای سنتی بوده است.

وی از امدادرسانی به ۲۵۷ نفر در جریان این سوانح خبر داد و خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ۲۵۵ نفر نجات یافته و ۲ نفر نیز فوت شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به وجود هشت ایستگاه مخابراتی در بنادر استان بوشهر بیان کرد: ۶ پایگاه جست‌وجوی امداد و نجات و ۶ شناور در استان فعال است که یک شناور به زودی اضافه خواهد شد.

وی بوشهر را از استان‌های برتر در زمینه اجرای پروژه‌های بندری و دریایی عنوان کرد و افزود: ۸۴ ردیف پروژه در استان تعریف شده است که پنج هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شده است.

شکیبی‌نسب از کلنگ‌زنی طرح توسعه بنادر گناوه در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۱۶ هزار میلیارد ریال با حضور رئیس جمهور در استان آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: تأسیسات زیربنایی در جزیره نگین با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دست اجرا است که ۹۵ درصد پیشرفت دارد و به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح ساماندهی پایانه مسافری بندر بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال، از توسعه موج شکن بندر کنگان با اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

بنادر استان بوشهر ضررده هستند

وی با بیان اینکه بنادر استان بوشهر ضررده هستند تصریح کرد: دولت با وجود اینکه درآمد چندانی از طریق بنادر استان ندارند ولی عزم جدی برای کمک به معیشت ساحل‌نشینان و توسعه زیرساخت‌های بندری در این استان دارد.

شکیبی‌نسب از اجرای چهار پست اسکله در بندر دیر خبر داد و بیان کرد: بندر دیر در نزدیکی بندر الرویس قطر قرار دارد که تلاش شده زمینه تقویت صادرات در این مسیر فراهم شود.

وی از آغاز احداث اسکله شمع و عرشه به طول ۱۱۰ متر با اعتبار هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال در بندر بوالخیر خبر داد و اضافه کرد: احداث اسکله شمع و عرضه در بندر محمد عامری با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در دستور کار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد طول سواحل استان گفت: بر اساس مطالعات IZCM طول سواحل استان بوشهر با در نظر گرفتن محیط خورها و تورفتگی‌ها و… به میزان ۹۶۷ متر تعیین شده است.

وی عمق ورودی بندر بوشهر را ۱۱ متر عنوان کرد و افزود: این عمق برای ورود و پهلوگیری کشتی‌های ۳۰ هزار تنی فراهم است و تلاش می‌شود که فضا برای پهلوگیری شناورهای ۵۰ هزار تنی فراهم شود.

کد خبر 54436
منبع خبر : خبرگزاری مهر

نظر شما

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

نظرات بینندگان

تازه ترین اخبار
اخبار منتخب
خارگ
در شهر
انتخابات 1400
سامانه تردد کشتی
سامانه تردد کشتی
سامانه خدمات درمانی
سامانه تردد کشتی
پربازدیدترین اخبار
پربحث ترین اخبار